روش تشخیص عطر و ادکلن اصلی از تقلبی

نوشته شده در6 سال ها پیش با
پسندیدم 0

در بازار ایران متاسفانه سالهاست خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال بسیار دشوار شده ، حتما برای شما این سوال پیش آمده که از کجا تشخیص دهیم که عطر اصل و اورجینال است یا خیر ، متاسفانه در لوازم آرایشی نیز دچار همچین مشکلی هستیم ، در این مطلب برای اولین بار در ایران به شما راه حل عملی و کاربردی ارائه خواهد شد که شما بتوانید عطر و ادکلن تقلبی و یا لوازم آرایشی اصل و اورجینال را از تقلبی و به اصطلاح فیک تشخیص دهید.


همانطور که در مقدمه اشاره شد تا کنون هیچ مطلب علمی و کاربردی در ایران برای تشخیص عطر و ادکلن تقلبی از اصلی برای کاربران ارائه نشده است و هدف از ارائه این مطلب ، آگاه سازی مخاطب ایرانی و شفاف سازی برای خریداران می باشد و قصد ما تخریب و یا تهمت به فروشندگان عطر ، ادکلن و لوازم آرایشی نیست و سعی ما بر احترام به مصرف کننده گرامی و آگاهی هرچه بیشتر مردم عزیرمان می باشد

سخنی از نویسنده

در ابتدا چند نکته اساسی و قابل توجه ذکر می کنیم : 

لزوما هر عطر و ادکلن اصلی قابلیت ماندگاری بالا بر روی بدن افراد مختلف را ندارد، این بدان معناست که رایحه و ماندگاری عطر عکس العمل مختلفی بر روی افراد مختلف خواهد داست و دلیل این امر می تواند بر اساس نوع تعرق شما متفاوت باشد برای مثال در صورتی که شما از ادویه و فلفل زیادی در وعده های غذایی خود استفاده می کنید بوی عرق شما متفاوت با بقیه افراد خواهد بود پس عطر و ادکلنی که استفاده می کنید با بقیه متفاوت خواهد بود.

قیمت واقعی عطر های تقلبی 

افراد سودجو و به اصطلاح متقلب بابت خرید هر عطر تقلبی قیمتی در حدود 10 الی 20 هزار تومان پرداخت می کنند و با قیمت بسیار بالایی میفروشند ، پس در هنگام خرید حتما دقت کنید

اعتماد بیجا : 

در مطلبی که داخل یکی از سایت ها درج شده بود و یا احیانا از بسیاری از افراد شنیده می شود که فلان مغازه و یا فروشگاه از برند معروف فروش عطر و ادکلن هستند و همه کار های آنها اصل و اورجینال است، به تازگی شخصا با حضور در یکی از این فروشگاه های معروف تهران متوجه موضوعی مهم گشتم که شاید برای همه شما جای تعجب باشد که متوجه شدم که 90 درصد عطر و ادکلن های داخل مغازه متاسفانه تقلبی بود و 10 درصد مابقی با تاریخ تولید 5 الی 10 سال گذشته بودند.

عطر بدون جعبه : 

چند وقت پیش فروشنده عطری در کنار خیابان نظر من رو به خودش جلب کرد که تمام عطر های برند بر روی بساطش قرار داشت ، قیمت را پرس و جو کردم با قیمت های بسیار پایینی مواجه شدم ، فروشنده بعد از پرسش من که آیا اصل است در جواب اعلام کرد بله فقط جعبه ندارد ، از او پرسیدم چطور ؟ در پاسخ اعلام کرد قیمت پایین عطر ها به این دلیل است که جعبه عطر معیوب شده در هنگام حمل و نقل و ما با قیمت پایین تر می فروشیم. 

نکته قابل توجه، به دلیل یک سری از موارد که در ادامه اعلام خواهم کرد به هیچ عنوان گول این حرف ها رو نخورید زیرا متوجه خواهید شد که جعبه عطر عامل حیاتی و کلیدی در تشخیص اصلی و تقلبی بودن آن است.

----------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لباس

----------------------------------------------------

حدود قیمت عطر اصلی :

قیمت حدودی عطر های برند های معروف برای سایز 70 تا 100 میل در اروپا  همانند برند دیور ، گوچی ، فندی و شنل بین 80 تا 100 یورو ، بدون احتساب مالیات می باشد حال قضاوت با شماست در صورتیکه قیمت یورو 4300 تومان باشد چطور ممکن است یک عطر 80 یورویی با قیمت خرید 344،000 تومان بدون اکتساب هزینه های گمرکی و سود فروشنده و مالیات با قیمت های کمتر به فروش برشد پس حتما ماجرا چیز دیگری است. 



بیشتر بخوانید: چگونه عطر درست کنیم ؟



نحوه تشخیص و شناسایی عطر تقلبی از اصلی

در صورتی که به عطر فروشی برای خرید مراجعه نمودید حتما جعبه چند عطر مشابه را چک نمایید ، در قسمت کف جعبه و یا پشت جعبه بارکدی ذکر شده است که این بارکد ها با یکدیگر مشابه هستند  تصویر زیر بارکد کالا را نشان می دهد

بارکد چیست ؟ 

بارکد کد اقتصادی و منحصر به بفرد برای یک دسته از کالا ها می باشد که در تمام اجناس از یک مدل یکی می باشد برای مثال بارکد عطر زارا که در این عکس مشاهده میکنید فقط برای این عطر با سایز 100 میل می باشد در صورتیکه سایز عطر متفاوت باشد کد متفاوتی خواهد داشت.

کد تشخیص هویت چیست ؟ 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید کد تشخیص هویت عطر بالا در قسمتی از جعبه ذکر شده است معمولا این کد نزدیک بارکد درج می شود ، این کد کاملا یکتا و واحد است به این معنا که اگر دو جعبه عطر یکسان را کنار هم قرار دهید 2 کد مختلف خواهند داشت اما بارکد ها یکسان است.

 

روش تشخیص هویت و اهراز اصل بودن کالا :

بدین منظور وب سایتی به شما معرفی می شود که می توانید از طریق آن اصل بودن کالا را به وسیله این کد تایید نمایید. وب سایت کوزموتیک کلکولیتر با آدرس http://checkcosmetic.net را باز نمایید. لازم به ذکر است در این وب سایت شما قادر خواهید بود تمام لوازم آرایشی و عطر و ادکلن را بررسی نمایید.

در گوشه چپ تصویر اولین گزینه مربوط به برند است ، که می بایست برند مورد نظر را انتخاب کنید در مثال بالا عطر زارا می باشد که مطابق تصویر زیر مشخص شد ، در قسمت سوم کد تشخیص هویت را می بایست وارد نمایید و سپس دکمه Calculate را کلیک نماید ، در زیر دکمه زمان دقیق تولید کالا برای شما ذکر خواهد شد. در صورتی که زمان تولید برای شما به نمایش در آمد ، کالای شما اصل و اورجینال خواهد بود

نکته در صورتی که سرعت اینترنت شما پایین باشد گاها دیده شده که اطلاعاتی به شما نشان داده نمی شود پیشنهاد می شود که صفحه را مجدد بارگذاری و کد را مجدد امتحان کنید. 

همانطور که در تصویر مشخص این عطر زنانه در تاریخ 31 ژانویه 2017 تولید شده است 

بهترین زمان برای استفاده از لوازم آرایشی ، عطر و ادکلن زیر 30 ماه می باشد پس حتما به این نکته دقت نمایید.

امیدوارم استفاده از روش فوق به شما کمک کند تا انتخاب درستی در خرید داشته باشید و همچنین دست سودجویان کوتاه شود ، ارائه این مطلب برای آگاه سازی مشتری و شفاف کردن فروش می باشد. برای مشاهده عطر زنانه و ادکلن مردانه ما لطفا کلیک نمایید.

با تشکر بابک ابراهیمی

 

کپی و رونوشت با ذکر نام منبع آزاد می باشد

مقالات مرتبط

چگونه عطر درست کنیم ؟

بابابک ابراهیمی 1 6 سال ها پیش
پسندیدم
نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود