آموزش 6 مدل گره کراوات برای آقایان

نوشته شده در5 سال ها پیش با
پسندیدم 0

جنس کراوات از چیست؟ روش نگهداری از کراوات ؟ آموزش بستن انواع گره کراوات ....

کراوات همواره عضو جدائی ناپذیر در استایل رسمی و مجلسی و حتی محیط های اداری ، و استفاده از این اکسسوری در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بقدری بالاست که میتوان گفت کراوات پر استفاده ترین اکسسوری برای آقایان است و در کشور ما هم بعد از دهه 80 به مرور آقایان توجه بیشتری به این اکسسوری کردند.

معمولا طراحان جنس و متریال کراوات رو از پلی استر ، نخ ، پلی اورتان ، کتان ، پشم و جیر انتخاب میکنند اما باید همواره این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین جنس برای کراوات نخ با قطر ضخیم است چراکه در از نظر ماندگاری و کیفیت نسبت به سایر موارد بهتر است.

اما همانطور که میدانید همیشه بستن کراوات چالشی برای آقایان بوده است که در ادامه  در قالب چند عکس به اموزش 6 روش از گره های رسمی و مجلسی کراوات پرداخته ایم :

1 - گره (Full Windsor Knot)

                                                                                                                     

این گره شکل مثلثی دارد ، گره Windsor گزینه خوبی برای مصاحبه های شغلی ، سخنرانی ها و رویدادهای اجتماعی است. از آنجا که این گره خواهان  گسترده ای دارد،این گره کراوات بهترین گزینه برای پیراهن های راسته و کلاسیک است ، لازمه که بدونید هیچوقت با پیراهن های جذب و اسلیم فیت از این مدل گره کراوات استفاده نکنید.

----------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لباس

----------------------------------------------------

                                                                              

1 - برای استفاده از گره Full Windsor ، یقه پیراهنتان را بالا ببرید و کراوات را در اطراف گردن تنظیم و مرتب کنید بطوریکه انتهای قسمت پهن تر کراوات را که در سمت راست قرار دارد و به اندازه حدود 12 اینچ پایین تر از قسمت باریک و نازک کراواتتان تنظیم کنید.

2- سپس قسمت پهن کراوات خودتون رو از روی قسمت نازک تر رد کنید.(یک حلقه ایجاد کنید) و به این ترتیب اولین گره رو میزنید.
3- مجددا همین کار رو تکرار کنید.
4- بعد از این دو گره که زدین باید قسمت پهن کراوات رو از حلقه سوم که تشکیل شده رد کنید. (دقت کنید که قسمت باریک تر باید ثابت باقی بمونه)
5- و در مرحله اخر با یک دست قسمت پهنتر کراوات رو ثابت نگه میدارید و با دست دیگه گره کراوات رو به سمت بالا بکشین .

2 - گره (Half Windsor )

                                                                                                       

کراوات با نیم گره Windsor یک شکل مثلثی و متقارن داره که جلوه ایی کلاسیک به استایل شما میبخشه. به همین خاطر مناسب برای تمام قرار های کاری و رسمی است.

                                                                                

 برای استفاده از گره Half Windsor ، دقیقا همانند مراحل بالاست با این تفاوت که سه گره ایجاد میکنیم. (به عکس بالا دقت کنید)

3 - گره (Four-in-Hand)

                                                                                                                 

گره چهار دست یا همان Four-in-Hand مخصوص کراوات هایی است که جنس پارچه آنها از نخ ضخیم و زبر است. برای مناسبتها و میهمانی های رسمی و خودمانی مناسب است اما برای مصاحبه های شغلی و کاری پیشنهاد نمیشود.

                                                                                  

1 - برای استفاده از گره Four-in-Hand ، یقه پیراهنتان را بالا ببرید و کراوات را در اطراف گردن تنظیم و مرتب کنید بطوریکه قسمت پهن کراوات در سمت راست سینه شما قرار بگیره و تقریبا  اندازه 12 اینچ پایین تر از قسمت باریک قرار بگیره.
2 - سپس قسمت پهن کراوات خودتون رو از روی قسمت نازک تر رد کنید. (یه دور کامل بزنید)
3 - مجددا همین کار را تکرار بکنید با این تفاوت که قبل از آنکه گره کراوات رو سفت کنید قسمت پهن کراوات را از وسط آن رد بکنید.
4 - و در مرحله اخر با یک دست قسمت پهنتر کراوات رو ثابت نگه میدارید و با دست دیگه گره کراوات رو به سمت بالا بکشین .

4 -  گره (Trinity)                        

 

                                                                                                                    

کراوات با گره Trinity اصالت ، تثبیت و قدرت  را برای شما به ارمغان می اورد. برای استفاده از ظاهر شیک این گره باید مراحل پیچیده تری رو نسبت به سایر گره های کراوات طی کنید. اما به محض اینکه استفاده از این گره رو یاد بگیرین میتونین در هر جمع ، و مراسمی اصالت و قدرت خودتون رو به نمایش بزارین.
                                                                                

1 - برای استفاده از گره Trinity  ، یقه پیراهنتان را بالا ببرید و کراوات را در اطراف گردن تنظیم و مرتب کنید بطوریکه انتهای قسمت نازک تر کراوات را که در سمت چپ قرار دارد و به اندازه حدود 12 اینچ پایین تر از قسمت پهن  تر کراواتتان تنظیم کنید.

2- سپس دقیقا در زیر یقه لباستان، قسمت پهن کراوات را بصورت قوس دار نگه دارید و قسمت باریک را از روی آن رد کنید.(اولین گره کراواتتان را بزنید)
3 - و سپس به ترتیب یکبار از سمت چپ و یکبار از سمت راست گره بزنید.
4 - بعد از زدن 3 گره متوالی در گره چهارم قسمت باریک را از وسط گره رد کنید و از پشت قسمت پهن بچرخانید و مجددا از قسمت پایین از وسط گره رد بکنی

5 - و در مرحله اخر با یک دست قسمت پهنتر کراوات رو ثابت نگه میدارید و با دست دیگه گره کراوات رو به سمت بالا بکشین .

5 - گره (Pratt)

                                                                                                          

استفاده از گره Pratt در یک نگاه جلوه خاصی از جذابیت رو برای هر نوع پیراهنی ارائه می دهد. از آنجا که این گره از سایر گره های کراوات نازک تر است بنابراین مناسب ترین نوع گره برای محافل دوستانه و صمیمی است .

                                                                                    

1 - برای استفاده از گره Pratt ، یقه پیراهنتان را بالا ببرید و کراوات را در اطراف گردن تنظیم و مرتب کنید بطوریکه قسمت پهن کراوات در سمت راست سینه شما قرار بگیره و تقریبا  اندازه 12 اینچ پایین تر از قسمت باریک قرار بگیره.
2 - سپس قسمت پهن کراوات خودتون رو از زیر قسمت نازک تر رد کنید. (یه دور کامل بزنید)
3 - مجددا همین کار را تکرار بکنید با این تفاوت که قبل از آنکه گره کراوات رو سفت کنید قسمت پهن کراوات را از وسط آن رد بکنید.
4 - و در مرحله اخر با یک دست قسمت پهنتر کراوات رو ثابت نگه میدارید و با دست دیگه گره کراوات رو به سمت بالا بکشین .

6 - گره (Eldredge)

                                                                                                               

استفاده از گره Eldredge ظاهری جسورانه ای را به فرد ارائه می دهد. یکی از پیچیده ترین و در عین حال شیک ترین گره های کراوات این مدل است که بسیار شیک می باشد . برای تمام محافل و مجالس مورد استفاده است .این مدل بیشتر برای افراد مسن مورد استفاده قرار میگیرد. 

                                                                                              

1 - برای استفاده از گره Eldredge ، یقه پیراهنتان را بالا ببرید و کراوات را در اطراف گردن تنظیم و مرتب کنید بطوریکه قسمت نازک کراوات در سمت چپ سینه شما قرار بگیره و تقریبا  اندازه 12 اینچ پایین تر از قسمت پهن قرار بگیره.

2- سپس دقیقا در زیر یقه لباستان، قسمت پهن کراوات را بصورت قوس دار نگه دارید و قسمت باریک را از روی آن رد کنید.(اولین گره کراواتتان را بزنید)

3 - و سپس به ترتیب یکبار از سمت چپ و یکبار از سمت راست گره بزنید.

4 - مجددا یکبار از سمت چپ و یکبار از سمت راست گره بزنید.

5 - با مقدار باقیمانده از قسمت نازک کراوات یکبار از چپ و یکبار از سمت راست گره بزنیدو در نهایت گره آخر را به حفظ مرکزیت سفت کنید.

5 - و در مرحله اخر با یک دست قسمت پهنتر کراوات رو ثابت نگه میدارید و با دست دیگه گره کراوات رو به سمت بالا بکشین .

ما در فروشگاه اینترنتی شیک پوش با کلکسیونی بیش از 200 مدل مختلف کراوات از برندهای معروف و معتبر اروپایی در طرحها، رنگها و ابعاد مختلف بهترین گزینه برای خرید اینترنتی کراوات مردانه است.شما میتونید برای مشاهده تمام محصولات کراوات مردانه  و خرید کراوات مردانه با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.

        

      

منبع :

wikkihow.com

pinterest.com

نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود