15 مدل مختلف بوت مردانه

نوشته شده در3 ماه ها پیش با
پسندیدم 0
دنیای مد و فشن نسبت به سال گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده شاید 100 سال گذشته که بسیاری از برند های لوکس امروزی شروع به فعالیت خود کردند تنوع در مدل بسیار نبود و چندین مدل تکراری در کفش و به خصوص بوت مردانه شاهد بودیم، اما خوشبختانه در این قرن جدید تنوع محصولات بسیار بیشتر شده و قدرت انتخاب را به ما می دهد که بسته به استایل و تیپ خود تصمیم بگیریم و بهترین خرید را داشته باشیم.
با توجه به مدل‌ها و انواع بوت های موجود برای مردان، تقریباً برای هر لباسی که دارید، بوت ای مناسب وجود دارد.
با این حال، چکمه‌ها و یا بوت های مردانه اغلب کفش‌هایی هستند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند و معمولاً هنگام لباس پوشیدن نادیده گرفته می‌شوند.
پس وارد دنیای بوت مردانه شوید و ببینید چگونه می توانید این کفش غیرمنتظره را در کمد لباس روزمره خود بگنجانید.
در این مقاله سعی داریم 15 مدل مختلف بوت مردانه را برای شما معرفی کنیم که حتی تا به امروز نشیده باشید.
-----------------------------------------

-----------------------------------------

بوت آکسفورد

کفش مجلسی آکسفورد یک کفش بسیار محبوب برای مردان است. این یک انتخاب کلاسیک برای اکثر کت و شلوارها، از رسمی تا غیر رسمی است. اگرچه نسخه بوت لباس معمولاً دیده نمی شود، اما می تواند با اکثر کت و شلوارها به خوبی کار کند.
بوت آکسفورد مردانه
بوت آکسفورد به همان شکلی که کفش قابل شناسایی است، از اکثر انواع مردانه دیگر جدا می‌شود. بوت آکسفورد معمولا یراق دوزی شده یعنی دوخت هایی بر روی تکه های چرم بر روی پا و یا قسمت پاشنه وجود دارد.
این بدان معناست که درز های آن طوری با دقت دوخته شده است که وقتی بند بوت خود را می بندید، دو ربع آن محکم به هم کشیده شوند.
در نتیجه، بوت آکسفورد در اصل کفش‌های آکسفورد هستند که تا بالای مچ پا میرسند و قلاب‌هایی که در قسمت بالا طراحی شدند که بند ها درون آن قرار می گیرند. 
می توانید با خیال راحت این چکمه ها را با بهترین کت و شلوارهای کاری خود بپوشید، اما سعی نکنید آنها را با لباس های رسمی ست کنید.
بوت های آکسفورد با لباس‌های غیررسمی همخوانی فوق‌العاده دارند. آن‌ها به لباس‌های شما تا حدودی احساسی زیباتر می‌دهند، اما چون به جای کفش‌های مجلسی، بوت هستند، پیچ و تاب غیرمنتظره‌ای به آن‌ها اضافه می‌کنند.
شما از چکمه های آکسفورد در پاییز یا زمستان قدردانی خواهید کرد. آنها نسبت به کفش های استاندارد آکسفورد پاهای شما را گرمتر نگه می دارند.
----------------------------------------- 

بوت دربی

چکمه های دربی شبیه چکمه های آکسفورد هستند اما یک تفاوت قابل توجه دارند. سیستم بند کشی آنها در مقابل لبه های بسته بوت آکسفورد باز است.
بوت دربی مردانه
اگرچه این تنوع بوت دربی را غیررسمی‌تر از کفش‌های آکسفورد می‌کند، اما به این معنی است که می‌توانید راحت‌تر پای خود را به آن‌ها وارد کنید. علاوه بر این مچ پا درون کفش راحت تر است.
اگر به دنبال بوت با پوشش تا بالای مچ پا هستید، چکمه‌های دربی انتخاب مناسب دیگری هستند.
بنابراین، بسیاری از مردانی که مچ پاهای ضعیف تری دارند با یک بوت چرمی سفت خوب می توانند از پاهای خود محافظت کنند.
بوت دربی مردانه یک سبک بوت محبوب هستند، اما کاملا معمولی هستند. با این حال، می توانید آنها را با کت و شلوار بپوشید .
چرم تیره چروک یا چروک نشده با کت و شلوار مناسب به نظر می رسد. فقط از این سبک برای لباس های تجاری کاملا رسمی اجتناب کنید.
----------------------------------------- 

بوت چلسی

این سبک از بوت مردانه در درجه اول به دلیل تطبیق پذیری آنها بسیار محبوب است. حتما این مدل بوت چلسی رو قبلا دیدید ؛ اینها نیم بوت های مد روز با دو طرف کشی در هر مچ پا هستند .
آنها به راحتی قابل تشخیص هستند زیرا بند ندارند. در عوض، می توانید به سرعت پاکرده و یا از پا خارج کنید.
بوت چلسی مردانه
بوت چلسی مردانه نمای بسیار خاصی ندارند و به دلیل نداشتن بند بسیار ساده و بیسیک هستند. معمولا چرمی هستند اما اغلب با دوخت جیر هم تولید می شوند که جیر لطیف و یا برجسته نیز می تواند در دوخت کفش استفاده شود.
چندین مدل مختلف از بوت چلسی وجود دارد که هر کدام ظاهر متفاوتی دارند.
به عنوان مثال، چکمه‌های معمولی چلسی، زیره‌ای ضخیم‌تر و نوک گرد دارند، در حالی که مدل‌های کمدتر دارای طرحی براق و نوک تیز هستند.
بوت های کمدی چلسی با چرم تیره برای پوشیدن با اکثر کت و شلوارها حتی برای محیط های کاری مناسب هستند.
اما بیشتر چکمه های چلسی بسیار غیررسمی و مد روز هستند و معمولاً با شلوار جین یا سایر شلوارهای غیر رسمی پوشیده می شوند.
----------------------------------------- 

بوت چوکا

بوت چوکا ارتفاع کمی در قسمت مچ پا دارد و تا قوزک پا می رسد و به راحتی قابل تشخیص هستند زیرا فقط دو یا سه سوراخ برای بند دارند.
ارتفاع پاشنه کمی دارند و همیشه دارای بند باز هستند. بیشتر بوت های چوکا دارای کفی نازک از چرم یا لاستیک ولکانیزه هستند. آنها همچنین با نوک پنجه گرد خود مشخص می شوند.
بوت چوکا مردانه
بوت چوکا به دلیل ظاهر ساده خود برای استفاده در تمام طول سال مناسب هستند.
با این حال، اگر برای زمستان چیزی گرم و محافظ می‌خواهید، بهتر است به سراغ این مدل بوت مردانه نروید  زیرا بسیار شبیه به شکل کفش‌های مجلسی هستند.
دقت داشته باشید در هنگام خرید بوت چلسی در صورتیکه که می خواهید از مچ پای خود محافظت کنید کفش مناسبی رو انتخاب کنید.
بوت چوکا تولید شده از جیر محبوبیت بیشتری دارند. به یاد داشته باشید که آنها بیشتر برای لباس های غیر رسمی مناسب هستند.
----------------------------------------- 

بوت صحرایی

شاید این نام هم برای شما جدید و عجیب باشد.بوت صحرایی گونه ای از بوت چوکا هستند. آنها طراحی مشابه یک چوکای استاندارد دارند اما زیره متفاوتی دارند.
زیره بوت صحرایی از لاستیک کرپ ساخته شده است، به این معنی که آنها نرم تر و راحت تر برای بدن شما هستند.
بوت صحرایی مردانه
بنابراین، چکمه های صحرایی برای کارهایی که نیاز به ایستادن زیاد روی پاها در طول روز دارند، مناسب است. با این حال، کفی ها به دلیل با دوام بودن شناخته شده نیستند، بنابراین به سرعت فرسوده می شود.
بوت صحرا کاملا غیر رسمی هستند. شما نمی توانید این چوکا را در هرجا بپوشید، بنابراین این چکمه ها را برای لباس های نه چندان رسمی خود نگه دارید. آن‌ها را با لباس‌های خاکستری یا خاکستری بسیار روشن و یک ژاکت برزنتی بپوشید تا ظاهری جذاب داشته باشید.
----------------------------------------- 

بوت جودپور

این مدل بوت مانند چکمه های چلسی است، فقط با بند و سگک در مچ پا به جای کش می باشد. درست مانند لاستیک چکمه‌های چلسی، بند و سگک چکمه‌های جودپور نیز کاربردی هستند.
بوت جودپور مردانه
در صورت نیاز می توانید چکمه ها را با سگک سفت یا شل کنید. رویه این چکمه ها یک سیلوئت صاف و پیوسته است.
چکمه های Jodhpur boot امروزه به اندازه یک قرن پیش شناخته شده نیستند. این همان چیزی است که آنها را امروزه به یک انتخاب مد فوق العاده تبدیل می کند، زیرا آنها چندان رایج نیستند.
بند و سگک در مچ پا اغلب در زیر شلوار شما پنهان می شود. و در حین راه رفتن این سگک از زیر شلوار بیرون می آید.
----------------------------------------- 

بوت بندی مانک

بوت مانک در انگلیسی به Monk Strap Boot گفته می شود و انتخاب نام فارسی برای آن سخت است بنابراین بوت بندی مانک مردانه می نامیم. شاید جای تعجب داشته باشه که این کفش اساسا یک مدل رسمی است.
بوت مانک بندی مردانه
بوت بندی مانک شبیه بوت جودپور است تفاوت اصلی در محل دوخت بند دور مچ پا می باشد.و در این مدل بوت بند ها در قسمت کناری دوخته شده و روی کفش کشیده شده است در بوت جودپور بند های به دور مچ پا کشیده می شود.
بندهای مونک بسیار با کلاس و همه کاره هستند. وقتی با کت و شلوار ست می شوند عالی هستند و کل لباس شما را پرانرژی و ظریف می کنند.
از طرف دیگر، من هرگز پوشیدن چکمه های Monk Strap را در لباس های غیر رسمی مانند شلوار و تی شرت خاکی توصیه نمی کنم.
----------------------------------------- 

بوت موک

شاید بسیاری از شما ها به خاطر نداشته باشید اما هنگامی که بچه بودیم تنوع کفش به این اندازه نبود و اکثر مردم از کفش ملی خرید می کردند یک مدل کفش در آن زمان جزو پرفروش های بود که اصطلاحا به آن کیکرز می گفتند، باید خاطر نشان کنم که من از کیکرز متنفر بودم حال که بوت موک را میبینم یاد آن بوت های کفش ملی می افتم. 
بوت موک مردانه
 بوت موک در قسمت جلو پنجه های گوه‌ای دارد و زیره لاستیکی کرپ. این هر دو نشانه مطمئنی از این است که این  یک بوت معمولی هستند.
از آنجایی که این یک مدل بوت کمیاب با ته صاف و بدون پاشنه است، برخی از مردان دوست دارند از بوت موک به عنوان چکمه کار استفاده کنند.
با این حال، چکمه‌های Moc Toe نسبت به چکمه‌های کار خالص، استحکام کمتری دارند. بنابراین، در حالی که نمی‌توانید آن‌ها را به خوبی بپوشید، می‌توانید آن‌ها را به برخی از لباس‌های زیبا اضافه کنید تا ظاهری منحصربه‌فرد و کاملاً آماده ایجاد کنید.
بوت موک مردانه بیشتر با شلوار جین و تی شرت ست می شوند.
----------------------------------------- 

بوت مهندسی

اگر به دنبال یک بوت کار شیک هستید، این یک انتخاب درست است. بوت مهندسی درز دوخت کمی دارد و ساخت آن به این نکته دقت شده.
بوت مهندسی مردانه
معمولا یک بند چرمی در مچ پا کارشده است. کاربردی نیست و صرفاً برای ظاهر است.
موتورسواران اغلب از چکمه های مهندسی استفاده زیرا پاشنه آنها برای گرفتن پدال و تعویز دنده عالی است. با این حال، لازم نیست که یک موتور سوار باشید تا از این سبک استفاده کنید.
هر زمان که می خواهید یک استایل خشن یا آشکارا مردانه داشته باشید، چکمه های مهندسی بپوشید. شلوار جین مشکی شلوار ایده آل برای این چکمه ها است.
----------------------------------------- 

بوت پاشنه بلند کوبایی

پاشنه بوت کوبایی خیلی بلند نیستند، اما ممکن است پاشنه آن بیشتر از آن چیزی باشد که بسیاری از مردان به آن عادت دارند. ارتفاغ آن کم اما درشت هستند.
پاشنه های این چکمه ها صد در صد برای استایل است.چند وقتی است که این مدل بوت پاشنه بلند کوبایی مردانه مد شده اند.
بوت پاشنه بلند کوبایی مردانه
شلوار جین لوله تفنگی و اسلیم فیت یک انتخاب مناسب برای طرفداران این بوت کوبایی است.
----------------------------------------- 

بوت پنجه فولادی

بوت پنجه فولادی بهترین انتخاب برای محل کار هستند. می دانید که این بوت چرم با مراقبت مناسب می تواند مدت طولانی دوام خواهند داشت.
آنها به طور خاص برای ایمنی محل کار طراحی شده اند. پوشش فولادی آنها روی جعبه پنجه بسیار قوی است تا از انگشتان شکننده شما در صورت افتادن تجهیزات سنگین روی پاهای شما محافظت کند.
بوت ضد ضربه مردانه
برخی ازاین مدل بوت ها تماماً چرمی هستند، در حالی که برخی دارای ساختار پارچه ای هستند. برخی از مردان و زنان این چکمه ها را برای ایجاد یک استایل فوق العاده خشن می پوشند، اما پوشیدن این مدل بوت برای زمان طولانی پیشنهاد نمی شود.
بوت کار با ضد ضربه دست و پا گیر و سنگین هستند و پوشیدن آن ها برای مدت طولانی و زمانی که نیازی به این کار ندارید، در صورتی که کاملاً مناسب شما نباشند، می تواند به پاهای شما آسیب برساند.
به همان اندازه که چکمه های کار تمام چرمی می توانند زیبا به نظر برسند، به هیچ وجه شیک نیستند. اگرچه هرگز نمی توانید آن ها را با کت و شلوار یا هر لباس اداری ست کنید، اما با لباس های جین عالی به نظر می رسند.
----------------------------------------- 

بوت ارتشی مردانه

اگر شما هم به دوره سربازی رفته باشید اولین چیزی که از اسم بوت ارتشی به نظرتون میرسد بوت تمام پلاستیکی زشت و خشک است اما در واقع در تمام دنیا بوت های ارتشی از چرم طبیعی تهیه می شوند که خصوصیات خاصی هم دارند. با این حال اگرچه زمانی این چکمه‌ها از مد دورتر بودند و فقط در حاشیه‌های لباس قابل قبول پوشیده می‌شدند، اما اکنون مورد استقبال و تجلیل مدگرایان قرار گرفته‌اند.
بوت ارتشی مردانه
بوت ارتشی بلند هستند و تا بالای قوزک پا رو پوشش می دهند و دارای کف و پاشنه لاستیکی ناهموار هستند. چون چکمه‌های بلندی هستند، اکثر آنها حدود دوازده سوراخ بند هستند. آنها به طور سنتی سیاه هستند اما قهوه ای نیز تولید می شوند.
بوت ارتشی همچنین مکمل لباس های خاکی و جین هستند. البته، یک پیراهن غیر رسمی می تواند استایل خاصی ایجاد کند، بنابراین می‌توانید چیزی غیرمنتظره مانند یک ژاکت یا یک پیراهن یقه‌دار را در بالا بپوشید.
----------------------------------------- 

بوت داک یا اردکی

همانطور که از ظاهر این بوت مردانه مشخص است شبیه این اردک است که برعکس شده. بوت اردکی و یا داک برای روزهای بارانی بسیار مناسب هستند و به شما کمک می کنند در عین خشک ماندن، شیک بمانید. 
شما به راحتی می توانید چکمه های اردکی را از قسمت پایین لاستیکی و نیمه چرمی آن تشخیص دهید. علاوه بر این، زیره لاستیکی آنها برای کشش ایده آل است و از لیز خوردن روی سطوح خیس جلوگیری می کند.
بوت داک یا اردکی مردانه
اگرچه بوت داک مردانه در ابتدا برای خشک نگه داشتن پای شکارچیان در گردش های بارانی طراحی شده بودند، اما آنها را به خوبی در خارج از محوطه های شکار پیدا خواهید کرد. شما همچنین می توانید آنها را هر زمان که می خواهید بهترین استایل خود را در فضای باز به نمایش بگذارید، بپوشید.
اگر نگران خشک نگه داشتن پاچه شلوار خود هستید، از قرار دادن آن در چکمه خودداری کنید. در عوض، آنها را بغلتانید تا از گودال‌ها دور نشوند.
----------------------------------------- 

بوت زمستانی

این نوع بوت بیشتر با کارایی و راحتی طراحی شده است تا مد.با این وجود، بوت کوهنوردی و زمستانی شباهت‌های زیادی دارند، به همین دلیل است که آنها را با هم قرار داده‌ام. آنها هر دو معمولی و مقاوم هستند و به خوبی در برابر سرما و آب عایق بندی شده اند. خیلی از ما ایرانی ها این مدل را به نام بوت کاترپیلار می شناسیم اما در واقع کاترپیلار فقط برند آن است.
بوت زمستانی کاترپیلار مردانه

انواع چکمه های کوهنوردی و زمستانی برای کمک به پاهای شما ساخته شده اند و از آنها در برابر زمین های ناهموار، لغزنده و آب و هوای بد محافظت می کنند.
بنابراین، آنها باید برای زنده ماندن در معرض مکرر این شرایط دوام داشته باشند. به طور عجیبی، آنها معمولاً حجیم و در عین حال سبک هستند.
بیشتر بوت زمستانی به لباس شما سبک نمی بخشند. آنها با در نظر گرفتن برف و چیزهای دیگر طراحی شده اند. با این حال، کفش‌های پیاده‌روی گاهی کمی شیک‌تر هستند و می‌توانید آن‌ها را بپوشید تا رویکرد خشن خود را برای لباس پوشیدن در روز تقویت کنید.
----------------------------------------- 

بوت کابوی

شما ظاهر چکمه های کابویی را می شناسید. اینها به خوبی از مچ پای شما امتداد می یابند و تا قسمتی از ساق پا به بالا می روند.
با این حال، می‌توانید بدون کمک کش، سگک یا حتی توری آن‌ها را بکشید و باز کنید. چکمه های کابوی نیز پاشنه ای نسبتاً روی هم دارند. خوشبختانه، برای اینکه این ظاهر را به دست آورید، نیازی نیست که اهل غرب باشید.
بوت کابوی مردانه
اگرچه بوت کابوی مردانه زیاد در بین ایرانی ها محبوب نیست اما در کشور های آمریکایی بسیار پرطرفدار هستند. 
اگرچه آنها معمولاً با شلوار جین تیره، تمیز و تازه و پیراهن مجلسی بهترین ست می شوند، اما برخی از مردان با موفقیت چکمه های کابویی را با کت و شلوار می پوشند.
----------------------------------------- 
برگرفته از: سایت
نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید
تنظیمات
منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود