پارچه کشمیر چیست و چرا گران است؟

نوشته شده در7 سال ها پیش با
پسندیدم 0

معرفی پارچه کشمیر و نحوه تولید و دلیل گران بها بودن آن

پارچه کشمیر چیست و چرا گران است؟

 

پارچه کشمیر (Cashmere) بافتی است که از بز کشمیر یا دیگر انواع بز به دست می آید. عموما این بافت به عنوان بافتی از پشم شناخته می شود ولی در واقع این بافت از مو تشکیل شده است که به آن مشخصات منحصر به فردی می دهد که از پشم گوسفند متفاوت است. 

 

 

کشمیر بافتی ظریف، محکم، سبک و لطیف دارد و پوشاک تهیه شده از آن دارای کیفیت بی‌نظیری هستند. لباس های ساخته شده از کشمیر به عنوان یک عایق قوی عمل می کنند. کشمیر هزاران سال است که در نپال و کشمیر تولید می شود. کرک کشمیر که به تنهایی کشمیر هم گفته می‌شود، نوعی از الیاف است که از بز کشمیر و دیگر بزها به دست می‌ آید.



----------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لباس

----------------------------------------------------



بیشتر بخوانید: روشهای نگهداری از پارچه کشمیر



کشمیر با الیاف نرم و لطیفش شناخته می‌شود که به صورت طبیعی پوششی سبک و بدون پرز را فراهم می‌آورد. این الیاف به سادگی در همه حالات مختلف قابل استفاده بوده و به شکل نخ‌های سبک یا سنگین تنیده می‌شوند. کشمیر رنگرزی نشده یا همان رنگ طبیعی آن، سفید، خاکستری و قهوهای‌های مختلف است. همچنین پشم آنگورا را نیز به اسم کشمیر می‌ شناسند

 

 

کرک کشمیر مورد استفاده در پوشاک و دیگر پارچه‌ها، از گردن بز کشمیر و دیگر بزها به دست می‌آید. از لحاظ تاریخی، همانطور که بز کشمیر از زیرگونه‌های بز کاپرا هیرکوس می‌دانستند، به بزهای کشمیر که موی خوبی داشتند، کاپراهیراکوس لانیگر می‌گفتند. هر چند امروزه، آنها را از زیر مجموعه‌ ی بزهای اهلی کاپرا اگاگروس هیرکوس می‌دانند. بزهای کشمیر دو نوع کرک تولید می‌کنند که یکی، کرک‌های نرم و لطیف و دیگری موهای ضخیم و بلندتری هست که باید دی‌ هیر شوند. فرایند دی‌ هیر یک فرایند مکانیزه است که طی آن، موهای ضخیم از کرک‌های لطیف و مورد نظر جداسازی و آماده رنگرزی و ریسندگی می‌شوند.



کشمیر را می‌توان در ماشین‌ لباسشویی با یک مایع شوینده مناسب، در آب سرد شست. باید روی سطح صاف پهن شود تا به صورت طبیعی خشک شود. گوله‌گوله شدن الیاف نیز بر اثر مالش الیاف کشمیر در زمان پوشیده شدن به وجود می‌آید که می‌توان آن‌ها را با یک شانه مخصوص از پارچه جدا کرد.

 

 

حتما بخوانید : مقاله در مورد روش های نگهداری از پارچه کشمیر

 

 

فروشگاه اینترنتی شیک پوش مفتخر است که محصولات تولید شده از پارچه کشمیر را از برندهای لوکس همانند لویی ویتون و گوچی و برندهای دیگر مثل ماسیمودوتی برای مشتریان لوکس خود فراهم می کند 

 

نمونه کار های برند ماسیمودوتی از جنس کشمیر را می توانید مشاهده کنید :

 

 

 

       

 

همچنین می توانید سایر نمونه کارها رو به طور کامل تر در دسته شال و روسری زنانه (این لینک) مشاهده کنید.

 

در قسمت نظرات هم ، دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید

 

منبع : bindawood.ir

2 کامنت ها
  • نازنین وزوایی

    نازنین وزوایی 1396-08-23

    قیمت شال ها چقدره ؟
  • سمیرا

    سمیرا 1396-08-22

    پارچه کشمیر خیلی نرم و سبکه
    عاشقشم
    ازتون یه بار شال ماسیمودوتی گرفتم واقعا راضی بودم
    خسته نباشییییید
نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود