5 نکته در مورد فشن شو عرفانی کریستین دیور برای کالکشن بهار و تابستان 2021

نوشته شده در3 سال ها پیش با
پسندیدم 0

اتفاق خیلی خاص در فشن شو کریستین دیور Dior با تصاویر و نکاتی در این مورد ... 

شاید شما هم جدیدا کالکشن جدید دیور Dior رو با طراحی خاص دیده باشید باعث شد ، تحقیق کنم تا ببینم این سبک و مدل طراحی الهام گرفته از چیست . قبلا از اینکه ادامه مطلب رو بخونید لازمه مقداری در مورد فال تورات به شما توضیح بدم :

تاروت مجموعه از کارت های بازی هستند که در بازی های گروهی استفاده می شدند. که به مرور زمان تبدیل به کارت های فالگیری شدن ، هر شخصیت نقاشی شده ای  در این کارت ها با لباس ها مختلف و ظاهری متفاوت هستند که معنا هایی خاصی در فال گیری دارند. تصویر زیر نمونه از کارت های تاروت قدیمی هستند.

ماریا گراتزیا چیوری با الهام از کارتهای تاروت ، از یک مجموعه مدل لباس عالی دیور تحت تأثیر قرون وسطی برای بهار / تابستان 2021 رونمایی کرد که در یک فیلم فانتزی مجلل توسط ماتئو گارونه ثبت شده است. اندرس کریستین مادسن ، منتقد مد بریتانیایی مجله وگ ( Vogue ) ، پنج نکته برای درک بهتر این نمایش به شما ارائه می دهد.


1/5

ماریا گراتزیا چیوری از کارت های تاروت الهام می گیرد

بعد از مشکلات پاندمیک ویروس کرونا نمی توان به کسی خرده گرفت که به خرافات و فالگیر چرا رجوع کردی . "من وقت زیادی رو با فالگیر های آنلاین در این دوران قرنطینه گذراندم ." یک بار که با یکی از این فالگیر ها در پاریس صحبت می کردم اتفاقات جالبی افتاد و اون فالگیر به من گفت که یکی پشت در خانه شماست ، بعد از 24 ساعت در شبانه روز و یک هفته کامل من ماریا گراتزیا چیوری به عنوان طراح لباس برند دیور متوجه شدم باید از تصاویر روی کارت های تاروت برای طراحی بعدی خودم استفاده کنم .

----------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لباس

----------------------------------------------------

مجموعه طراحی های او از طریق مطالعه قدیمی ترین کارت های تاروت باقی مانده در جهان شامل شبح ها و تزیینات قرون وسطایی استفاده کرده است. برای مثال در قرن 15 میلادی نوعی مراسم مذهبی زمان ویسکونتی اسفورزا باعث الهام تصویر بالا شده است . ماریا گفته بعد از اتمام این کار تعداد بسیار زیادی کارت تاروت جمع آوری کردم که بسیار جالب می باشند. 

2/5

این کالکشن به بررسی اشکال قرون وسطایی پرداخته است 

شخصیت ها و نقوش کارت های تاروت کاملا از روی ظاهری  تفسیر می شوند ، برای مثال لباس کسی که به شما آسیب میزند در کارت توسط هنرمند رومی پیترو روفو (Pietro Ruffo ) نقاشی شده که لباس وی برگرفته از شبح قرون وسطایی بوده که به صورت حلقه های برجسته بوده که در طراحی این لباس  دیور این مورد رو به شما القاء می کند که به تاریخ باید رجوع کنید و نکات کشف نشده ای در گذشته وجود دارد رو ببینید." شاید کمی توضیحات بالا سخت و پیچیده باشد اما منظور طراح این بوده که نوع لباس های نقاشی شده در  کارت های تاروت باعث الهام گرفتن او در کالکشن دیور شده است "- مترجم

طراح قصد داشته از اشکال داخل نفاشی کارت ها و همین طور رنگ طوسی منصوب به دیور در طرح های لباس خود استفاده کند ، برای مثال در حجم و تزیینات روی کت در تصویر بالا که با دامن پفی ترکیب شده دقت کنید ، به نظر می رسد لباسی قرون وسطایی مدرن شده در تصویر می بینید. 

3/5

در یک فیلم تخیلی کوتاه نمایش داده شود

چیوری در سال های گذشته غالبا نسبت به فالگیری و فالگیر رویکرد منطقی داشته و بیشتر از جنبه سرگرمی به این موضوع نگاه می کرده. اما شرایط قرنطینه سال گذشته باعث اشتیاق وی برای چیز های عجیب شده است. تابستان سال گذشته او لباس های خود رو برای نمایش در یک فیلم خیالی که در یونان در حال ساخت بود آماده کرد . تماس های بسیار او با کارگردان که سبک خاصی از لباس مد نظرش بود باعث شد که او از لباس های دیور برای این فیلم خیالی استفاده کند . از آنجایی که برای هر یک از شخصیت های کارت های تاروت لباسی طراحی آماده شده بود در صد زیادی از این لباس ها برای  این فیلم استفاده شود. 

4/5

چیوری معتقده : کارت های تاروت راه های فرار خوبی در طراحی به او نشان داده 

به نظر میرسه کارت های تاروت نقش مهمی رو در میراث فرهنگی و گذشته برند دیور بازی کرده . آخرین بار این گونه نقش و نگار در سال 2018 در طرح های کروز دیده شده بود .از نظر خیلی ها موسس دیور بسیار خرافاتی بوده تا حدی که پس از جنگ جهانی دوم داخل خانه خود را با ستاره های پنچ پر تزئین کرده بود تا برای او شانس داشته باشد. اما از نظر چیوری نه تنها او خرافاتی نبود بلکه از عنصار جادویی برای غلبه بر ترس خود بعد از جنگ جهانی استفاده کرده بود. شاید او از این عناصر برای فرار از واقعیت استفاده می کرده. در زمان فراگیری کرونا آمار نشان از بالا رفتن آمار مراجعه به فالگیر ها نیز دلیل همین موضوع است که ترس ناشی از کرونا انسان رو به سمت عناصر روی کارت تاروت می کشند و علاوه بر سرگرمی راه فرار خوبی برای غلبه بر ترس نیز هست. 

5/5

مد و فشن قوی با وجود پاندمی کرونا بازار خود را حفظ می کند 

اگر بر این باور هستید که فقط کارت های تاروت قادر هستند تا آینده رو پیش بینی کنند در اشتباه هستید . به طرز چشمگیری فروش موفقیت آمیزی در سال گذشته در دوران پاندمی داشته ، برند دیور در یک روش غیر معمول برای مشتریان خاص خود نمونه پارچه ، سنگ های تزئینی و نمونه کار های خاص خود رو ارسال کرده تا مشتریان بر اساس سلیقه و انتخاب خود سبک مورد علاقه خود را داشته باشند . اگر چه این مسئله از نظر اجرا بسیار پیچیده بوده اما با دقت خاصی آنرا اجرایی کردند ، مثلا اگر شخصی از کشور چین مدل خاصی از طرح های جدید رو سفارش دهد ، سفارش نهایی به کشور سفارش دهنده ارسال و در بخش VIP فروشگاه دیور برای او قابل تست و تحویل گرفتن می شود. چیوری معتقد است اگر چه از نظر بسیاری از این لباس ها مصرف خانگی ندارد و باید در مراسم های خاص پوشیده شود اما باز هم افرادی هستند که در دوران قرنطینه برای حفظ روحیه بقیه افراد خانواده استایل خود را حفظ می کنند. 

برگفته از : https://www.vogue.co.uk/fashion/gallery/dior-couture-spring-summer-2021?image=600ee1ff79155d2717c51f92

نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود