14 مدل مختلف یقه پیراهن مردانه

نوشته شده در3 ماه ها پیش با
پسندیدم 1
شاید خیلی از آقایان توجه زیادی به یقه پیراهن خود نداشته باشند و به آن به عنوان تکه ای پارچه نگاه کنند. 
تفاوت های جزئی بین مدل های پیراهن مردانه می تواند به معنای تفاوت های عمده در رسمیت باشد. برای درک تغییرات جزئی بین مدل های یقه پیراهن، ابتدا به درک زبان یقه کمک می کند.
وقتی در مورد نقطه یقه صحبت می کنیم، به همان نوک یقه شما اشاره می کنیم. این بارزترین ویژگی یقه شماست.
فاصله بین یقه ها، طول آن و نوع برش یقه در واقع تاثیر زیادی در استایل پیراهن و کاربرد آن دارد و کمتر کسی به آن توجه دارد. ما در این مقاله انواع مختلف پیراهن مردانه بر اساس یقه را بررسی خواهیم کرد و به شما نشان خواهیم داد که این تکه پارچه چه تاثیری بر استایل شما خواهد داشت تا به شما را در هنگام خرید پیراهن مردانه کمک کند.
--------------------------------- 

---------------------------------

پیراهن یقه مستقیم

پیراهن یقه مستقیم
این مدل یقه که در پشت گردن تازک تر و در جلو پهن تر شده و در نوک تیز می شوند، اگر صورت شما گرد است و یا گردن کلفتی دارید این مدل یقه به شما کمک می کند که صورت شما زاویه دار نشان داده شود. آنها همچنین در بلندتر به نظر رسیدن گردن کوتاه نیز موثر هستند. با این حال، این مدل تبعیض برای آقایان قائل نیست و برای همه خوب به نظر می رسد.
فاصله بین نقاط یقه قابل توجه نیست، بنابراین این یقه برای کروات باریک مناسب است. برای تناسب کامل از گره های متوسط و کوچک کروات استفاده کنید.
یک گره دوتایی یا حتی یک گره ساده شرقی کوچک گره هایی با اندازه مناسب برای یک یقه با نقطه مستقیم هستند.
--------------------------------- 

پیراهن یقه پهن

پیراهن یقه پهن دارای اندازه متوسطی هستند، در اصل فاصله بین نوک دو یقه از هم زیاد است  بنابراین برای هر نوع کراوات و گره ای، صرف نظر از اندازه، برای آن مناسب است.
با این حال، آن را با یک گره کراوات با سایز متوسط مانند نیمه ویندزور بپوشید، زیرا اندازه و شکل گره به خوبی فرم یقه را تکمیل می کند.
پیراهن یقه پهن
برای پاپیون هم عالیه! اما شما موظف به بستن کراوات با یقه پهن نیستید. به همان اندازه بدون کراوات خوب به نظر می رسد.
یقه های پهن به اکثر صورت ها می آید اما برای صورت های بلند و بیضی بسیار عالی هستند. تنها شکل صورت که ممکن است بخواهد سبک متفاوتی را در نظر بگیرد، فرم صورت گرد است.
--------------------------------- 

یقه نیمه پهن

پسر عموی نزدیک یقه پهن، یقه نیمه پهن است. به تمام معنا مانند یقه پهن است، با این تفاوت که فضای باریک تری بین دو نوک یقه دارد.
پیراهن یقه نیمه پهن
حتی غیررسمی تر از یقه پهن استاندارد است. توجه داشته باشید که این استایل نقاط کوتاه تری نسبت به یقه نوک دارد و نوک آن زاویه بازتری دارد.
این باعث می شود که برای گزینه های لباس پوشیدن کمتر سفت و انعطاف پذیرتر احساس شود. بیشتر گره ها با یقه های نیمه پهن به خوبی کار می کنند، بنابراین با خیال راحت گره های کراوات متوسط و بزرگ را امتحان کنید.
همچنین می توانید با استفاده از یک کراوات ضخیم با این یقه احساس راحتی کنید.
اگر مردی قد بلند هستید یا گردن بلندتری نسبت به بقیه دارید، این یک یقه پیراهن جذاب برای شماست. نقاط کوتاه تر طول شما را متعادل می کند.
--------------------------------- 

پیراهن یقه بریده

آیا برای یک یقه بسیار جالب توجه آماده اید؟ یقه های بریده شده فوق العاده شیک هستند و برای یک کد لباس حرفه ای کمی بیش از حد جسور هستند.
پیراهن یقه بریده مردانه
این یقه را Super Spread در نظر بگیرید. یقه برش پهن ترین نقطه پهن موجود را دارد، تا 8.5 اینچ! نکات بسیار کوتاهی نیز دارد.
به دلیل فاصله زیاد یقه، هیچ گره کراواتی به اندازه ای بزرگ نخواهد بود که حلقه کراوات دور گردن شما را کاملاً بپوشاند، بنابراین این را برای مجالس رسمی نپوشید.
از طرف دیگر، خود را موظف به پوشیدن کراوات با پیراهن لباس یقه بریده نکنید. در عوض، آن همه فضای باز را در آغوش بگیرید و آن فضا را آزاد بگذارید.
به دلیل فضای باز فوق العاده بین نقاط یقه، این یقه می تواند برای صورت های پهن کشنده باشد.بنابراین، این نوع یقه در صورت های باریک و نازک بیش از همه جذاب است. مردان قد بلند نیز می توانند این را به خوبی انجام دهند.
--------------------------------- 

پیراهن یقه دکمه ای

یقه دکمه‌دار چندان به پهنای یقه، عرض نقاط یا زاویه یقه مربوط نمی‌شود. در عوض، تنها چیزی که در مورد این یقه منحصر به فرد است این است که دکمه های آن را روی پیراهن قرار می دهد.
پیراهن یقه دکمه دار
 با این مدل پیراهن شما نقاط را روی دکمه های ریز بالای پیراهن خود محکم می کنید، که به نگه داشتن یقه در جای خود کمک می کند.
این برای اهداف ورزشی ساخته شده است، اما توسط حرفه ای هایی که به دنبال راهی برای صاف نگه داشتن یقه خود هستند، استفاده شده است.
یقه های دکمه دار به طور طبیعی غیر رسمی هستند، اما این یک قانون سختگیرانه نیست. آنها اغلب با کراوات زیر کت کت و شلوار جفت می شوند.
از یک گره کوچک، مانند گره چهار در دست در کروات، استفاده کنید تا در صورت اضافه کردن کراوات، ظاهر شما بیش از حد شلوغ نشود. دکمه ها و یک گره بزرگ در کنار هم ممکن است خیلی شلوغ به نظر برسند.
همه می توانند با یقه دکمه دار زیبا به نظر برسند. از آنجایی که نقاط یقه متفاوت است، برای هر شکل صورت یک دکمه مناسب وجود دارد.
--------------------------------- 

پیراهن یقه بلند دکمه ای 

پیراهن یقه بلند دکمه دار
یکی از نسخه‌های این نوع یقه، دکمه‌دار بلند است. یقه آن کمی بلندتر از پیراهن معمولی است. 
این یک روش قدیمی برای استایل دادن به دکمه های پایین است و امروزه بسیار غیررسمی در نظر گرفته می شود. این یقه‌ها را بدون کراوات بپوشید، اما آن‌ها را با کت بلیزر ست کنید تا زیبایی زیبایی داشته باشید.
چه کراوات اضافه کنید یا نه، همیشه دکمه‌ها را برای تمام پیراهن‌های دکمه‌دار محکم نگه دارید. سوراخ های خالی دکمه روی یقه شما نامناسب به نظر می رسند.
--------------------------------- 

پیراهن یقه دکمه مخفی

این تغییر غیرمعمول یقه دکمه‌دار یک پیچ و تاب فریبنده می‌افزاید. دکمه ها در قسمت زیرین نقاط یقه دوخته شده اند، بنابراین پیراهن شبیه یک پیراهن لباس دکمه دار استاندارد است.
پیراهن یقه دکمه مخفی مردانه
این به شما تمام مزایای دکمه‌دار را می‌دهد و به یقه‌تان کمک می‌کند صاف‌تر بایستد و در عین حال ظاهر یک یقه‌ی معمولی یا پهن را به شما می‌دهد.
اگرچه کشیدن کراوات از طریق یقه دکمه دار ممکن است مشکل باشد، اما با این نوع یقه می توانید بهتر از کراوات خلاص شوید. آنها در اینجا مناسب تر از دکمه های پایین هستند.
نکته کلیدی در انتخاب یقه دکمه‌دار مخفی این است که مدلی را انتخاب کنید که برای فرم صورت شما مناسب‌تر است.
--------------------------------- 

پیراهن یقه گرد یا یقه کلاب

این نوع یقه کاملاً متفاوت از سایر انواع یقه پیراهن است. هیچ نقطه ای ندارد، فقط لبه های منحنی و عرض کوتاهی دارد.
پیراهن یقه گرد یا کلاب مردانه
یقه این مدل پیراهن در نوک گرد است و می تواند به سبک یقه پهن یا نوک تیز باشد. می‌دانم، می‌دانم... وقتی هیچ نکته‌ای وجود ندارد، آن را یقه نقطه‌ای بنامیم، ممکن است گیج‌کننده باشد.
اما منظور ما از هم دور بودن لبه ها است، نه شکل آنها.
به دلیل لبه های نرم، یقه های نوک تیز ممکن است برای صورت های گرد و یا بیش از حد گرد باشند. درعوض، مردانی با صورت های بلند یا صورت های مربعی، پوشیدن یقه نوک گرد را به خوبی انجام می دهند.
یک گره ساده یا گره کوچک کروات برای این مد معمولی و قدیمی بهترین کار را دارد.
--------------------------------- 

پیراهن یقه دیپلمات

یقه وجود ندارد! در عوض، این مدل با یک نوار پارچه در اطراف گردن مشخص می شود که با یک دکمه در گلو محکم می شود.
پیراهن یقه دیپلمات مردانه
تحت تأثیر سبک های آسیایی، عجیب تر از یقه های سنتی است. یقه نواری بسیار ساده است، اصلاً خودنمایی یا فانتزی نیست.
بنابراین، آن نیز یک سبک پیراهن غیر رسمی است. این پیراهن یقه دیپلمات را نمی‌پوشید زیرا نمی‌توانید کراوات اضافه کنید. (یقه ای برای گذاشتن آن وجود ندارد!)
یقه نواری روی گردن شما زیاد نمی نشیند. فقط حدود 3 سانتی متر قد دارد بنابراین، اگر گردن بلندی دارید، این مد ممکن است طول را برجسته کند
ممکن است بخواهید از این روند رد شوید. با این حال، برای اکثر انواع بدن مناسب است.
--------------------------------- 

پیراهن یقه بال دار

شما صدها بار این مدل یقه را دیده اید و حتی ممکن است متوجه آن نشده باشید. یقه نوک بال همان یقه پیراهن تاکسیدو نمادین است.
پیراهن یقه بالدار یا تاکسیدو مردانه
این رسمی ترین یقه است و هرگز برای پوشاک روزانه مناسب نیست. یقه نوک بال دارای نقاط یقه کوچک و کوتاهی است که تا می شود و شبیه بال های کوچک است.
فقط برای پوشیدن با پاپیون مردانه طراحی شده اند. این یقه پیراهن تاکسیدو برای همه فرم‌های صورت مناسب است، بنابراین می‌توانید هنگام پوشیدن لباس تاکسیدو احساس اعتماد به نفس داشته باشید.
خوب، حداقل در مورد پیراهن شما. حالا شما فقط باید تمام قوانین لباس پوشیدن را حذف کنید!
--------------------------------- 

پیراهن یقه تب 

این ویژگی غیرمعمول و کم دیده شده در یقه پیراهن می تواند تفاوت فوق العاده ای ایجاد کند. این بیشتر یک سبک کاربردی است، نه در مورد ظاهر آن.
پیراهن یقه تب مردانه
یقه های زبانه دارای حلقه های کوچکی در دو طرف یقه پیراهن ستند که در زیر یقه به هم متصل می شوند.
زبانه زیر کراوات شما قرار می گیرد و مانند نوار کراوات عمل می کند. گره کراوات شما را کمی بالاتر نگه می دارد و گره کروات شما را برجسته می کند.
از آنجایی که دو طرف یقه به هم کشیده می شوند، منجر فاصله دو یقه به یکدیگر نزدیک  می شود. به همین دلیل، گره های کراوات را بسیار کوچک بزنید.
این یقه بسیار رسمی است. از آنجایی که این ویژگی بسیار نادر است، به احتمال زیاد این ویژگی را در سبک‌های خارج از صفحه پیدا نمی‌کنید. به جای آن، یک پیراهن لباسی متناسب با یقه آن را امتحان کنید.
--------------------------------- 

پیراهن یقه مربعی

در پیراهن یقه مربعی مردانه به جای لبه های منحنی، یقه مربع گوشه هایی با زاویه مستقیم دارد (بسیار یقه های دیگر مثلثی هستند).
پیراهن یقه مربعی
این سبک امروزه به ندرت دیده می شود و در اصل روی پیراهن های غیر رسمی کار می شود.پیراهن یقه‌ مربعی نباید کراوات بزنید.
اگر هم تصمیم به پوشیدن آن با کروات دارید، یک کراوات نازک با گره کوچک انتخاب کنید. این یقه پهنای کمی دارد، بنابراین فضای زیادی برای کراوات شما نمی گذارد.
--------------------------------- 

پیراهن یقه سنجاق دار

پیراهن یقه سنجاقی مردانه دقیقاً مانند یقه های تب است. فقط زبانه را با لوازم جانبی پین تعویض می کند. نقاط یقه دارای سوراخ های ریز پین در دو طرف برای قرار دادن یک سنجاق تزئینی هستند.
پیراهن یقه سنجاق دار مردانه
سنجاق زیر گره کراوات شما قرار می گیرد تا آن را تقویت کند و توجه را به کراوات شما جلب کند. بنابراین، بله، باید کراوات با یقه سنجاق دار بپوشید.
این مدل پیراهن مردانه بسیار رسمی است و می تواند کراوات شما را بسیار چشمگیر به نظر کند. همچنین، ارتفاع گره کراوات، این یقه را برای مردانی با یقه‌های بلند تبدیل به یک یقه عالی می‌کند و به منحرف نشدن کروات کمک می‌کند.
از آنجایی که این پین یک وسیله جانبی است، برخلاف نسخه تب، قرار است دیده شود.
میله های سنجاق در قسمت بیرونی یقه قابل مشاهده هستند، بنابراین توجه داشته باشید که فلز روی سنجاق شما با هر فلز دیگری در لباس شما، مانند سگک کمربند مردانه، مطابقت داشته باشد.
--------------------------------- 

پیراهن یقه خرگوشی

اگر می خواهید یقه پیراهن شما شق و رق باشد و احساس خفگی نکنید. در عوض، به دنبال یک مدل پیراهن کاملاً آرام و غیررسمی با  پیراهن یقه خرگوشی باشید.
پیراهن یقه خرگوشی مردانه
این استایل روی پیراهن شما صاف و باز می شود، بدون سفتی یا قد. پیراهن بولینگ مورد علاقه خود را تصویر کنید، و ایده خواهید گرفت.
از آنجا که این یک ظاهر بسیار غیر رسمی و سرگرم کننده است، دکمه بالایی خود را باز بگذارید. هک، اگر تمایل دارید دو قسمت بالا را باز بگذارید. و ناگفته نماند که کراوات را در کمد خود بگذارید.
همه آقایان می توانند این مدل پیراهن را در کمد خود داشته باشند. از آنجایی که این مدل به سینه شما نزدیک‌تر از صورت شما می‌نشیند، لازم نیست نگران باشید که آیا با فرم شما مطابقت دارد یا خیر.
نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید
تنظیمات
منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود