لباس های اجاره ای !!! بله یا خیر ؟

نوشته شده در2 سال ها پیش با
پسندیدم 0

مزایا و معایب لباس های اجاره ای و بررسی این موضوع که جامعه های جهان سومی همانند ایران چه برخوردی با این پدیده خواهند داشت.

اجاره لباس !!! شاید هم شما در برخورد اول نگاه عاقل اندر سفیهانه به این کلمه داشته باشید . اما واقعیت دنیای امروز ما بیش از قدرک تفکر ما ساکنین کشور های جهانی سومی و مصرف گراست . در ابتدای قلم زدن در مورد لباس اجاره ای بسیار سعی کردم مطالبی در نفی این موضوع جمع آوری کنم اما در واقغ جز چند مورد ابتدایی و پیش پا افتاده ، نقطه مقابل مزایای لباس اجاره ای پیدا نکردم. در ادامه این مطلب چند نمونه از مزایا و معایب اجاره لباس رو با هم بررسی خواهیم کرد. 

حفاظت از محیط زیست 

پایین آمدن میزان تولید منسوجات و پوشاک با استفاده از روش هایی مثل اجاره لباس می تواند در تولید ضایعات و کاهش حجم دور ریز لباس های کهنه تاثیر بسزایی داشته باشد می دانیم که در بازگشت به طبیعت و چرخه بازیافت بسیار مفید است . در سوی دیگر برند های معروفی که از پوست حیوانات برای محصولات خود استفاده می کنند با وجود آمدن این چرخه اجاره لباس ممکن است تولیدات خود رو کاهش دهند . بر اساس تحقیقات جدید پرورش گاو ها باعث افزایش گاز های گلخانه ای ، گرمای هوا و کاهش آب خواهد شد ، تصور کنید که چرم حاصل از این گاو ها در پوشاک و کیف و کفش ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت .

پس انداز و صرفه جویی

شاید شما برای یک مهمانی و مجلس یک کیف 3000 دلاری معادل 75 میلیون تومان از برند لوئی ویتون رو فقط با مبلغ 100 هزار تومان برای هر مراسم که نیاز دارین اجاره کنید که بسیار با صرفه تر می باشد. 

تنوع و رنج بالایی از محصولات 

تصور کنید شما یک سلیبریتی معروف هستید که در جشنواره ها و مراسم های مختلف هنری شرکت می کنید که برای هر مراسم نیازمند کیف و کفش زنانه و استایل جدید هستید و مطمئنن لباس های شما فقط یکبار قابل استفاده هستند پس می توانید با اجاره از طراح های مطرح دنیا تیپ خاص و منحصر فردی برای خود در هر مراسم داشته باشید. به نظر نویسنده باید طراح های مد و پوشاک می توانند برای جذب خریدار نیز از این روش خاص مارکتینگ اجاره ای محصولات به سلبریتی ها استفاده کنند. 

----------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لباس

----------------------------------------------------

حس تنوع و هیجان لباس های جدید 

درسته در کشور ما استفاده از کت و شلوار و کروات در محل کار زیاد مرسوم نیست اما فکر کنید هر روز می بایست با یک دست کت و شلوار متفاوت در محل کار حاضر می شدید و یا برای جلسه ای خاص دعوت می شدید ، البته که نیازی به خرید یک کمربند بربری و کفش زارا  ندارید .لباس شیک و زیبا شما در همچین جلسه های کاری و مراسم هایی باعث بالارفتن اعتماد به نفس و شاید موفقیت شما شود. حتما برای بستن یک قرارداد میلیاردی استایل و پوشش شما در نظر کارفرما مورد بررسی و زیر ذره بین خواهد بود. 

 

حساسیت های بهداشت شخصی و بهداشتی

برای شخص نویسنده مسائل بهداشتی بسیار مد نظر بوده و شاید پوشیدن لباس دیگران کار بسیار غیر اخلاقی و غیر بهداشتی به حساب آید ، انواع مریضی های پوستی و واگیردار می تواند از این طریق این سبک از ارتباط ناخواسته منتقل شود . 

با توجه به تمام مزایا و معایب که در بالا شمرده شد شاید بتوان با وزن کردن خوبی ها وبدی ها به این نتیجه رسید که اجاره لباس کار منطقی و قابل قبولی از نظر نویسنده باشد. اما سوال اصلی این است که در کشور های جهان سومی همانند ایران که مصرف گرایی جزو جدایی ناپذیر زندگی است آیا لباس اجاره ای محلی از اعراب دارد یا خیر ؟

شاید جواب در حال حاضر خیر است به این دلایل که در کشور ما محصولات لوئی ویتون ، گوچی و فندی فقط در قشر بسیار کوچکی از مردم استفاده شده و خیلی از مردم ایران فقط نام این برند ها رو شنیده اند ، بار ها در فروشگاه اینترنتی لباس شیک پوش به این موضوع برخوردیم که قیمت های میلیونی اجناس لوکس برای مشتریان قابل هضم نیست  و با تعجب در این مورد اظهار نظر می کنند که البته برای ما محترم است. اما چطور می توان جامعه ای که از نظر تنوع برند خارجی و داخلی فقیر است به این موضوع واکنش مثبت نشان دهد ؟ 

از سوی دیگر آیا طراحان و برندهای داخلی به این قدرت و آمادگی برای اجاره کار های خود رسیده اند ؟ از آنجایی که رقابت در برند سازی در بین طراحان مد در ایران بسیار ضعیف و غیر قابل لمس است بسیاری از این طراحان علاقه خاصی برای جذب مشتری از طریق اجاره کار های خود به افراد معروف و یا معمولی ندارند شاید به این دلیل که هنوز اطلاعات زیادی در مورد نحوه این جور مناسبات ندارند.

اگر از سمت مشتریان و مردم عادی به موضوع اجاره لباس در ایران نگاه کنیم شاید واقعا دغدغه مردم عادی در وهله اول در آمد و مسکن باشد و در درجه سوم به پوشاک اهمیت دهند افزایش قیمت دلار و تورم در چند سال اخیر باعث کاهش فروش پوشاک در ایران شده است که خود قابل تامل می باشد. 

نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود