برای شرکت در یک مصاحبه کاری چی بپوشیم؟

نوشته شده در3 سال ها پیش با
پسندیدم 0

یکی از دغدغه های همه ما وقتی که برای یک مصاحبه کاری آماده میشویم این است که چگونه بر روی طرف مقابل خود تاثیر گذار باشیم؟ قطعا انتخاب یک لباس مناسب جزو مواردیست که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب شما می گذاررد. در این مقاله لباس مخصوص مصاحبه کاری را به شما معرفی می نماییم

حتما برای شما هم پیش آمده است که برای رفتن به یک مکانی ندانید که انتخاب چه لباسی مناسب آن مکان و موقعیت است. در وهله اول بخاطر داشته باشید که با دانستن کد لباس (dress code) هر موقعیت مکانی و زمانی می توانید از بسادگی لباس مورد نظر را انتخاب نمایید.

کد لباس چیست؟

کد لباس مجموعه ای از قوانین است که غالبا در ارتباط با لباس نوشته می شود. کدهای لباس از ادراک و هنجار های اجتماعی ایجاد می شوند و بر اساس هدف شرایط و مناسبت ها متفاوت هستند . جوامع و فرهنگ های مختلف کدهای لباس مختلفی دارند.

کدهای لباس نشانه نمادین ایده های مختلف اجتماعی از جمله طبقه اجتماعی ، هویت فرهنگی و وابستگی های سیاسی و مذهبی است.

در دنیای مد و فشن امروز این کدهای لباس به جوامع محدود نشده و دامنه گسترده ای از مکان های فرهنگی و اجتماعی را شامل می شوند.

----------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لباس

----------------------------------------------------

کد لباس مصاحبه کاری

بهترین انتخاب لباس برای شرکت در یک مصاحبه کاری چیست؟ قطعا جواب شما به مکانی که برای مصاحبه به آنجا می روید بستگی دارد. همه ما دنبال بهترین تاثیر گذاری در مصاحبه کاری هستیم اما این موضوع به مقدار زیادی به شرکتی که برای مصاحبه به آنجا میرویم بستگی دارد.

نکته:

پوشیدن لباس مناسب در اولین مصاحبه بسیار اهمیت دارد چرا که نباید فراموش کنیم که اولین قضاوتی که از شما می شود بر اساس این است که چگونه با نظر می رسید.

مصاحبه با یک شرکت بزرگ و حرفه ای و دولتی

اگر به یک کمپانی بزرگ برای مصاحبه میروید، باید کاملا رسمی بنظر بیایید. برای آقایون استفاده از کت شلوار رسمی توصیه می شود هر چند که در کشور ما استفاده از کروات ضرورتی ندارد ولی اگر برای مصاحبه به نمایندگی یک شرکت خارجی و یا کمپانی خارجی می روید با استفاده از کروات حرفه ای تر بنظر میرسید.

از آنجایی که طبق کد لباس کشور ما برای خانم ها، حجاب کامل باید رعایت شود، بهترین انتخاب برای رسمی به نظر رسیدن استفاده از مانتوهای کتی و یا کت های بلند و شلوار های پارچه ای ساده است.

برای مشاهده مدل های کت تک زنانه کلیک کنید

مصاحبه با یک شرکت کوچک تر و خصوصی

اگر برای مصاحبه کاری به یک شرکت کمتر رسمی مراجعه می کنید ، می توانید لباسی که انتخاب می کنید کمتر رسمی باشد. به عنوان مثال برای آقایون استفاده از پیراهن و شلوار کتان توصیه می شود. این در حالی است که باید توجه داشته باشید که از پوشیدن لباس های غیر متعارف اکیدا خود داری کنید.

به عنوان مثال استفاده از شلوار جین زاپدار به هیچ عنوان برای اولین مصاحبه کاری توصیه نمیشود.

مصاحبه با یک شرکت استارت آپی

اگر با یک شرکت استارت آپی مصاحبه می کنید مهم آنست که حرفه ای بنظر برسید نه خیلی رسمی ، بنابر این بجای استفاده از کت شلوار می توانید از یک تیشرت پولو با شلوار جین استفاده کنید. برای خانم ها نیز استفاده از مانتو جلو باز راحت همراه با شلوار جین محدودیتی ندارد. بخاطر داشته باشید که به گونه ای لباس بپوشد که از سایر افراد شرکت فقط کمی حرفه ای تر بنظر برسید.

مصاحبه برای کارآموزی

کار آموزی بخش مهمی از پیشرفت شغلی شما در آینده است و مصاحبه برای آن اولین قدم برای گرفتن پوزیشن مورد نظر شما . اولین تصویر عالی از شما می تواند توجهات را به سمت شما جلب کند. انتخاب لباس برای کارآموزی باید متناسب با نوع شرکت باشد.

اکسسوری

اگر برای مصاحبه کاری از اکسسوری استفاده می کنید هرچه کمتر باشد بهتر است.

سعی کنید استفاده از اکسسوری را به یک ساعت و یا حلقه ازدواج محدود کنید.

اولین اکسسوری مورد استفاده برای خانم ها در ایران استفاده از شال و روسری است. ترجیحا از مدل هایی استفاده کنید که بر روی سر ثابت بود و نقش و نگار کمتری داشته باشند.

کیف و کفش

انتخاب کیف و کفش از اهمیت زیادی برخوردار است. هر چه برای شرکت در یک مصاحبه کیف و کفش رسمی تر انتخاب کنید تصویر حرفه ای تری از خود در ذهن مخاطب بجا می گذارید. دقت کنید که به هیچ عنوان از صندل های جلو باز ، کفش های راحتی و دمپایی استفاده نکنید.

چه مدل کفش هایی را باید در کمد لباسم داشته باشم؟

با رعایت نکاتی که گفت شد بهترین تاثیر را بر روی مخاطب خود بگذارید و شغل رویایی خود را بدست بیاورید ولی بخاطر داشته باشید لباس مناسب تنها معیار استخدام شما نیست ولی قطعا در قضاوت اولیه بسیار تاثیر گذار است.

نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود