تاثیر ویروس کرونا بر صنعت مد و فشن

نوشته شده در4 سال ها پیش با
پسندیدم 0

در این مقاله در مورد تاثیر کرونا بر صنعت مد و فشن صحبت می کنیم و هفته های مدی که به دلیل این ویروس یا تعطیل شدند و یا بعضی از هفته های مد که بصورت ناقص برگزار شدند و حتی بعضی از این فشن شوها این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و راه و روشی جدید برای نمایش فشن شوها و هفته های مد خود خلق کردند.

نزدیک چند ماه است که سراسر دنیا با بحران ویروس همه گیر کرونا درگیر است، ویروس ناشناخته و خطرناکی که، به قدری واگیردار است، که از یک نفر به میلیونها نفر و از یک شهر به کل جهان سرایت کرده است. ویروس کرونا نه تنها سلامت افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده است بلکه منجر به اختلال شدید در اقتصاد جهانی، به تعویق افتادن یا ابطال رویدادهای ورزشی ، مذهبی و فرهنگی، و ترس گسترده از کمبود عرضه و وحشت از خرید و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها  شده است و همچنین کارخانه ها و کسب و کارهای بزرگ و صنایع بزرگی همچون صنعت مد و فشن از این بحران در امان نمانده اند. در این مقاله در مورد تاثیر کرونا بر صنعت مد و فشن شوها صحبت می کنیم .

----------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لباس

----------------------------------------------------

تأثیرویروس کرونادر صنعت مد چیست؟

فشن شوها و صنعت مد تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند و باعث شده است نمایش فشن شوها به تعویق بیافتد و هفته های مد تعطیل شود و حتی شرکت های لوکس پوشاک کمک های بزرگی را برای درمان این ویروس به بیمارستان ها اهدا کردند.



تاثیر ویروس کرونا بر صنعت مد:

ویروس کرونا به شدت در حال افزایش است و تاثیرات منفی خود را بروی صنعت مد نشان می دهد این ویروس برای اولین بار از شهر ووهان چین بروز کرد و الان سرتاسر جهان را در بر گرفته است و همه کشورها از جمله : هلند، انگلستان ، مصر ، ایران ، آلمان ، فرانسه و کشورهای دیگر نیز به ویروس آلوده شده اند. بزرگترین شیوع در اروپا در ایتالیا است. و خبر شیوع این بیماری در هفته مد میلان باعث نا آرامی و لغو نمایش ها و رویدادها شد و حتی کنگره های مد مانندLVMH ، کرینگ(Kering) وگروه بربری(Burberry)شاهد افت شدید ارزش سهام خود بودند.

ترس از گسترش بیشتر ویروس منجربه تعطیل شدن خانه های تولیدی در مناطق آسیب دیده شد و خریداران و مصرف کنندگان بخاطر ترس از آلوده شدن برای خرید به خیابان ها نمی آیند و همچنین درخواست ویزا برای چینی ها مشکل است و برخی از خانه های مد مجبور به تعطیلی مغازه ها و در نتیجه تعداد خریدهای آنلاین افزایش یافته است.




جورجیو آرمانی(Giorgio Armani) مجموعه جدید و بدون مخاطب را ارائه می دهد:

پس از انتشار خبر ویروس کرونا در هفته مد میلان، جورجیو آرمانی(Giorgio Armani) به دلیل عقب نشینی دعوت ها به نمایش خود تصمیم گرفته بود ترند پاییز و زمستان 2020 خود را به مخاطبان معرفی نکند بلکه در وب سایت خود بطور مستقیم نشان دهد و اعلام کرد که دلیل این انتخاب در حمایت از 'تلاش های ملی برای اطمینان از سلامت عمومی' انجام شده است که مانع از گردهمایی و تجمع افراد می شود.




نمایش از پرادا (Prada) ، بربری (Burberry) و شانل (Chanel) به تعویق افتاد:

خانه مد پرادا (Prada) که امسال برای اولین بار در ژاپن نمایشگاهی برگزار می کند. سخنگوی پرادا با وجود این ویروس نمایشی که قرار بود در تاریخ 21 ماه مه برگزار شود، برای احتیاط به تعویق افتاد. ما می خواهیم در این شرایط مسئولیت پذیر و محترمانه باشیم و به مردم مناطق مبتلا به ویروس تسلیت صمیمانه عرض می کنیم.

همچنین بریتانیا Burberry اعلام کرده است که نمایش پاییز و زمستان 2020 خود را به عقب انداخته است. این نمایش برای 23 آوریل برنامه ریزی شده بود.

نمایشی که شانل در پایان ماه می در پکن برگزار می کرد به عقب انداخت.این نمایش ماکت در دسامبر گذشته درگراند پالایی (Grand Palais)پاریس توسط نمایشگرهنر متریس(Métiers d'Art) ارائه شد و از جمله دکورهایی که توسطصوفیه کوپولا(Sofia Coppola)طراحی شده است. نمایش ماکت که برای ماه ژوئن در لندن برنامه ریزی شده است فعلاً ادامه خواهد یافت.

خانه مد در اطلاعیه ای اعلام کرد که نمایششانل کروز 2020 (Chanel Cruise 2020) که در تاریخ 7 ماه می در جزیره کاپری (Capri) برگزار می شود ، لغو می شود. شانل (Chanel) می گوید که بدنبال یک راه و روش جدید برای ارائه مجموعه، در یک تاریخ متفاوت و با یک فرمت متفاوت است.




هفته های مد سئول (Seoul)، پکن(Beijing) و شانگهای(Shanghai) کنسل شده اند:

هفته مد سئول (Seoul) از 17 تا 21 مارس در پایتخت کره جنوبی برگزار شد. اما با توجه به افزایش سریع افراد آلوده به ویروس کرونا در طول هفته مد ، تصمیم گرفته شد که هفته مد را به تعویق بیندازد.

هفته مد چین قرار است 25 تا 31 مارس در پکن(Beijing) برگزار شود، اما بدلیل شیوع ویروس کرونا، به تاریخی که بعدا مشخص می شود موکول شد.هفته مد شانگهای(Shanghai) قرار است از 26 مارس آغاز شود اما کنسل شده است.

در عوض ، هفته مد باAlibaba's Tmall همکاری کرد تا یک بستر آنلاین برای طراحان و برچسب ها ایجاد کند تا ترند های پاییز و زمستان 2020 خود را به نمایش بگذارد.

هفته مدراکوتن (Rakuten) توکیو که به عنوان هفته جسمی فیزیکی توکیو شناخته شده است، لغو شده است ، اما روش دیگری به آنها داده خواهد شد. هفته مد اکنون به صورت آنلاین برگزار می شود که با این روش همه حاضران و میهمان ها می توانند مدل ها و ترندهای ژاپنی را تحسین کنند و همه نمایش ها به راحتی از طریق وب سایت رسمی سازمان قابل مشاهده است.

با وجود تاثیرمنفی کرونا تعداد زیادی از فشن شو ها یا برگزار نشدند و یا به طور ناقص و نصفه برنامه خود را انجام دادند.

بسیاری از طراحان به این نتیجه رسیدند که برگزار نکردن فشن شو تصمیم بهتری است و بعضی دیگر از طراحان چون حاضر نبودند بیخیال این مراسم شوند این مراسم ها را با شرایط عجیبی برگزار کردند قبل از آمدن مردم به سالن به آنها ماسک دادند و این مراسم از نظر جلال و شکوه با فشن شوهای قبلی هیچ شباهتی نداشت و اکثر خبرنگاران به این نمایش نیامدند و این فشن شوها بصورت ناقص در ایتالیا و فرانسه برگزار شد و کشور ژاپن، فشن ویک "راکوتن" را کنسل کرد و خیلی از خریداران هم به این مراسم ها نیامدند.

ترند ویروس کرونا در هفته فشن پاریس:

در حالی که ویروس کرونا کل جهان را در برگرفته است و مردم سراسر جهان در حال گذراندن این روزهای سخت وطاقت فرسا هستند فشن شوهایی برگزار شد که از این ویروس الهام گرفتند و ترند خلاقانه ای خلق کردند. سلبریتی ها، اینفلوئنسرها و طرفداران مد و فشن در هفته مد پاریس با ترند جدید ماسک های جراحی که روی صورتشان گذاشته بودند همه را سوپرایز کردند.

با توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی که از مردم درخواست شده که تا می توانند از ماسک استفاده کنند اکثر مدل ها ماسک های خاصی که برای خودشان همراه و هماهنگ با لباس هایشان طراحی کرده بودند و نظر حاضران را به خود جلب کردند و طراحان مد با این کار به دنیا نشان دادند که مهم نیست شرایط چقدر خطرناک می‌تواند باشد آنها هنوز هم قرار است از این وضعیت استفاده کرده و طراحی کنند و خلاقیت به خرج دهند.

بعضی از مدل ها روی ماسک هایشان لوگوی شرکت خود را زده بودند بعضی از مدل ها همراه با لباس ها ماسک طراحی کرده بودند و این مدل فقط مخصوصا خانم ها نبود بلکه مدل های آقا هم از این طرح استفاده کرده بودند با توجه به ویروس کرونا و دردسرهایش، فشن شو پاریش مراسم متفاوتی را نسبت به دفعات قبلی برگزار کرد.

پیامدهای مالی ویروس کرونا برصنعت مد:

طبق تخمین بانک سرمایه گذاری جفری (Jeffrey)، مصرف کنندگان چینی بیشترین هزینه کالاهای لوکس سال گذشته در سراسر جهان را بر عهده داشتند و 80 درصد فروش بخش لوکس را به خود اختصاص داده است. بنابراین بازار چین سریعترین جمعیت در حال رشد خریدار لوکس در جهان است.

به خاطر شیوع ویروس کرونا درچین عواقب مالی مستقیم بر صنعت مد دارد و بیش از 50 میلیون چینی از ترس گسترش ویروس در قرنطینه هستند و این مورد باعث سقوط جدی خرید می شود.






تأثیر مالی شیوع ویروس کرونا در شمال ایتالیا:

تاثیر منفی مالی ناشی از ویروس کرونا در خارج از چین چندان مهم نیست. خانه های مد آرمانی (Armani) ، پرادا (Prada) و مونکلر (Moncler) پس از چین تحت تاثیر مستقیم افت صادارت قرار گرفتند. پس از شروع در شمال ایتالیا در طول هفته مد میلان تعداد کمی شرکت کردند و خریداران و طراحان چینی این نمایش را از دست دادند.

خانه های مد به کمک های مالی به بیمارستان های ایتالیا اهدا می کنند:

 جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) پس از تصمیم اینکه نمایش خود را بدون مخاطب و بصورت آنلاین انجام دهد، این خانه مد به بیمارستان های ایتالیا برای مبارزه با ویروس کرونا 25/1 میلیونیورو اهدا کرده است.

مشارکت سایر بازیگران مهم صنعت مد:

علاوه بر خانه های مد، شخصیت های مهم از صنعت مد به بیمارستان ها کمک کردند به عنوان مثال چیارا فرگنی(Chiara Ferragni) به همراه همسرش، برای کمک به تخت های بیمارستانی جدید در مراقبت های ویژه در میلان 100000 یورویی انجام داده اند و این زوج از افراد دیگر خواسته اند تا در GoFundMe مشارکت کنند.

مارکو بیضاری(Marco Bizzarri)، رئیس گوچی(Gucci) است 100000 یورو به بیمارستان های منطقهامیلیا رومانا(Emilia Romagna) ایتالیا کمک کرده است. خانه مد ایتالیایی Versace  حتی بیشتر اهدا کرده است.

ویروس کرونا در هلند:

طبق گزارش انستیتوی ملی بهداشت عمومی و محیط زیست، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هلند همچنان رو به افزایش است. دولت هلند تدابیر جدی برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده است که تمام مدارس ، مراکز نگهداری کودک ، رستوران ها ، کافه ها و کلوپ های ورزشی باید تا 6 آوریل تعطیل شود. وزیر بروجین مراقبت های پزشکی از همه هلندی ها خواست تا در صورت امکان از خانه کار کنند و یک متر و نیم از یکدیگر در فضاهای عمومی نگهداری کنند.

و سوال هایی از این قبیل پیش می آید که آیا ویروس کرونا می تواند صنعت مد در دنیا را فلج کند؟و یا پایان همیشگی فشن شوهاست؟ آیا صنعت مد در کشمش این ویروس جهانی زنده می­‌ماند؟و اینکه بالاخره چه می‌شود؟

در نتیجه تعطیلی کارخانه‌ها در سراسر دنیا و بخش های دیگر به منظور جلوگیری از تجمع انسانی خطوط تولید را متوقف کرده است ومحدودیت‌های مسافرتی باعث شده تا زنجیره تامین کالاهای موجود در انبارها مختل شود و همچنین به دلیل بسته بودن خطوط هوایی و محدودیت های مسافرت های زمینی کالا و سفارش های شما به تاخیر افتاده است و فروشگاه اینترنتی شیک پوش از شما عزیزان خواهشمند است که صبور و شکیبا باشید تا به کمک و همدلی بتوانم این مشکل را برطرف کنیم .

برگرفته از :vogue.com

نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود