مطلبی جالب درباره جشن هالووین که هر ساله در تاریخ 31 اکتبر در سراسر دنیا برگزار میشود.

نوشته شده در7 سال ها پیش با
پسندیدم 0

هالووین جشنی است که هر ساله در تاریخ 31 اکتبر در تعداد زیادی از کشور های دنیا برگزار میشود، در این جشن مردم لباس های ترسناک می پوشند و روی کدو تنبل ها طرح های جالبی حکاکی میکنند. جشن هالووین به آن شکلی که ما امروزه میشناسیم، از حواشی سلتی در بریتانیا نشات گرفته است.  آشنایی پیدا کردن با فرهنگ و جشن های سایر کشور ها، یکی از راه های مهم برای شناخت آنهاست. در مطلب کوتاه زیر به اطلاعات جالبی درباره جشن هالووین و عقاید خرافی موثر در پیدایش آن دست میابیم.

منشا این جشن مورد مناقشه است و هم عقاید بت پرستی و هم عقاید مسیحیت، هالووین را به شکلی که امروزه برگزار میشود تحت تاثیر قرار داده اند. برخی بر این باورند که هالووین از جشنواره بت پرستی که در سلتیک برگزار میشده سرچشمه گرفته، برخی عقاید خرافی سلتی ها بدین گونه بود که آنها تصور میکردند در زمانی مرزهای بین این دنیا و دنیای پس از مرگ ، از بین رفته و روح ها میتوانند در زمین رفت و آمد کنند و یا به زندگی برگردند . در این جشن که در سلتیک برگزار میشد میز های شامی مجلل برای پذیرایی از ارواح تدارک دیده میشد و البته آتش هایی برای دور کردن ارواح شیطانی.

  

 

اصل برگزاری این جشن الهام گرفته از مردم کشور هایی مانند اسکاتلند، ایرلند و ولز هست که در ازای دادن شعر و ترانه ای زیبا به مردم  با عبور از کنار خانه هایشان، از آنها غذا میگرفتند. مردم برای محافظت کردن از خود در برابر ارواح شیطانی لباس هایی در قالب روح مردگان میپوشیدند.

در طول فستیوال samhain ،که توسط سلتی ها برگزار میشد آنها لباس های سفید میپوشیدند و ماسک مشکی میزدند تا به باور خودشون روح های خبیثی رو که قبل از 1 نوامبر در زمین پرسه میزدن رو بترسونن

در  قرن یازدهم ،این جشن توسط کلیسای مسیحی به عنوان یک رسم معرفی شد، بچه ها جلو در خونه ها میرفتن و در ازای دریافت کیک برای دوستان و آشنایان خود دعای خیر میکردن.

حکاکی کردن روی کدو تنبل در اصل از فستیوال سلتی ها نشات گرفته ، اونها با این کار معتقد بودن که مانع حضور روح های خبیث و جن ها در خونشون میشن.

 

  

 

 بر مبنای یک داستان از داستان های فولکور استینجی جک (stingy jack)، شخصی به نام جک اولانترن آمریکایی تبار توسط شیطان گول میخورد وپس از مرگ شیطان روح او را در یک اخگر آتشین میندازه و درون یک شلغم نگه داری میکند.

در جریان هجوم ایرلندی ها به شمال آمریکا در سال 1840 چون آنها با توجه به رسومات شلغم برای حکاکی پیدا نکردند، به علت دسترسی بیشتر به کدو تنبل شکل های ترسناک را روی آن حکاکی کردند.

در حدود سال 1920 کدو تنبل های حکاکی شده در سراسر آمریکا فراگیر شد و هالووین تبدیل به یک جشن مهم و بزرگ شد.

 

  

 

در ادامه تصاویری جالب از لباس های مورد استفاده توسط افراد مشهور را در این جشن در طی سالهای گذشته میبینیم.

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

1 کامنت
  • کامبیز

    کامبیز 1396-08-10

    جالب بود
    البته هالووین تو خیلی کشورا مثه ایرلند یا چین و ژاپن سنت های مختلفی هم داره. در بعضی جاها هم واقعا عجیب و ترسناکه
    این مقاله هم برام جالب بود در مورد هالووین https://www.touristgah.com/Article/383
نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود