7 ترفند و نکته برای صحیح برنزه کردن پوست

نوشته شده در7 سال ها پیش با
پسندیدم 0

دیگر لزومی به روش های غیر معمول و مصنوعی برنزه کردن پوست نیست

 

7 ترفند و نکته برای صحیح برنزه کردن پوست

 

در حالی که با حمام گرفتن در آفتاب طبیعی می توانید پوستی برنزه و زیبا داشته باشیم پس دیگر لزومی به روش های غیر معمول و مصنوعی برنزه کردن پوست نیست. این در حالی است که آفتاب باعث افزایش سطح سروتونین می شود . سروتونین بدلیل وایوم طبیعی خودش باعث کاهش اضطراب و همچنین تولید ویتامین D مفید برای استخوان ها ، دندان و پوست می شود. اما برای جلوگیری از پیری زودرس و سرطان پوست و خطرات اشعه های خورشید می بایست نکات مهمی را رعایت شود.

 

1. از سولار مصنوعی جدا پرهیز کنید 

مدتی است در کشورمان استفاده از از دستگاه های سولار مرسوم شده است که مورد توجه قشر جوان جامعه قرار گرفته است ، مطمئن باشید که سالن هایی که وعده پوستی قهوه ای و برنزه خوش رنگ را به شما می دهند هیچگاه به سلامت شما اهمیتی نمی دهند، جز منفعت خود. مسلما هیچ گاه یک دستگاه سولاریوم نمی تواند مزایای آفتاب را داشته باشد زیرا که از UV اشتباه برای این کار استفاده می شود. "دستگاه های سولاریوم سطح بالای از اشعه های  UVA و UVB ایجاد می کنند که نتنها مضر هستند بلکه مانع از تولید ویتامین D برای پوست شما می شوند، که خطر ابتلا به سرطان پوست را تا 75 درصد افزایش می دهد."دکتر نیک لو.

 

 

2- از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

فقط به این که کرم ضد آفتاب است اکتفا نکید . تمامی کرم های ضد آفتاب باید شامل کلمه (SPF (Sun Protection Factor باشد این اصطلاح معیار اندازه گیری و قدرت کرم ضد آفتاب برای محافظت پوست در برابر اشعه های مضر می باشد که از SPF15 شروع می شود و عدد آن به این معناست که قدرت بازدارندگی کرم ضد آفتاب چقدر است.

SPF30 می تواند 97% از اشعه UVB را فیلتر کند ، همین طور SPF50 تا 98 درصد. درصورتی که پوست شما بسیار روشن و به اصطلاح گچی رنگ است پیشنهاد می شود از کرم قوی تری استفاده کنید. همچنین در صورتی که پوست تیره و یا مشکی دارید کرم SPF15 برای شما کافی می باشد.

 

 

3- آگاهی از زمان برنزه کردن 

پوست شما از یک زمان به بعد مراحل برنزه کردن را متوقف می کند زیرا از نظر جسمی قدرت تولید ملانین بیشتر و یا همان رنگدانه برنزه پوست را ندارد. از این رو بیهوده است تمام روز را کنار استخر سپری کنید. "متوقف شدن ملانین در افراد مختلف از از 2 الی 3 ساعت و شاید هم در بعضی افراد کوتاه تر است " دکتر نیک لو. بعد از این زمان شما پوست خود را در معرض آسیب اشعه UV قرار خواهید داد.



بیشتر بخوانید: تهیه معجون ویژه برای بالا بردن کلاژن پوست شما



4 - به دنبال سایه باشید 

" به پوست خود استراحت بدهید که خطر سوختگی ناشی از آفتاب در شما کم شود و به رنگ مطلوب برسید. این روش به شما کمک می کند که رنگی بهتر با ماندگاری بیشتر در پوست خود تجربه کنید." دکتر فرانک شانکه مدیر موسسه تحقیقاتی محافظت از پوست بایرزدورف.

 

 

5 - استفاده از مکمل ها

دکتر مارکو لنز نویسنده کتاب سرطان پوست می گوید : " هیچ چیزی شما به پوست خود نمی توانید اضافه کنید که قدرت محافظت و  ملانین و رنگدانه های پوست شما را افزایش دهد. اما می توانید با مصرف روزانه 25 گرم از قرص بتاکارتونه و یا همان قرص جوشان که برای ایجاد رنگ طبیعی در بدن مفید است به پوست خود کمک کنید. این بدین معنا نیست که شما نیازی به استفاده کمتر از کرم ضد آفتاب خواهید داشت بلکه کمکی به بدن برای محافظت از اشعه UV است.

همچنین می توانید از قرص Imedeen Tan Optimaizer برای آماده کردن پوست خود برای محافظت از نور خورشید هم استفاده کنید.

 

6 - خوردن غذا های خورشید پسند

غذاهای خاص و شناخته شده وجود دارند که خود شامل SPF ،برای محافظت از پوست ، مورد نیاز بدن هستند. آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی و مابقی میوه های قرمز ، نارنجی و سبزیجات می توانند قدرت محافظت پوست شما را در برابر اشعه های خورشید را تا 33% افزایش دهند. 

متخصص پوست دکتر سامانتا بانتنینگ می گوید : " من طرفدار گروهی از آنتی اکسیدان ها به نام پلی فنول هستم، چای سبز یک مثال از این گروه است. نوشیدن چای سبز بعد از ناهر پیشنهاد می شود." (ماهی به عنوان مواد غذای سرشار از امگا 3 دارای قدرت ضد التهابی بسیار قوی نیز است).

شکلات تلخ با فلاونوئید خود می تواند از سوختگی پوست شما در جلوگیری کند، و همچنین مصرف کافئین، کمک به کمتر کردن ، خطر ابتلا به سرطان پوست می شود. از این رو پیشنهاد می شود که یک شات اسپرسو قبل از رفتن به ساحل و یا استخر نوش جان نمایید.

 

7 - درخشش مصنوعی 

بخاطر داشته باشید که اسپری های برنزه تقلبی هیچ گونه محافظتی از پوست شما در آفتاب نمی کنند. اما در روز های اول که حمام آفتاب می گیرید برای از بین بردن رنگ سفید زیر مایو خود می توانید از اسپری های رنگ برنزه اصلی استفاده نمایید. تا درخشش تمام بدن شما یکسان باشد.

 

برگرفته از : cosomopolitation.com

 

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید

1 کامنت
  • سارا

    سارا 1396-08-03

    خوب بود
    مرسی از بلاگتون
نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود