تکامل سبک های لباس عروس در طول سال ها در خارج از ایران (قسمت اول)

نوشته شده در3 سال ها پیش با
پسندیدم 0

از قرن 17 میلادی تا به امروز سبک عروسی ها و لباس های آن نیز تغییرات بسیاری داشته است ، در ادامه این تغییرات لباس عروس رو در افراد عادی تا ملکه ها به صورت تصویری مشاهده می کنید.

از قرن 17 میلادی تا به امروز سبک عروسی ها و لباس های آن نیز تغییرات بسیاری داشته است ، در ادامه این تغییرات لباس عروس رو در افراد عادی تا ملکه ها به صورت تصویری مشاهده می کنید.

1460

1460 میلادی (قرن 17 میلادی ) یا 1019 شمسی

در آن سال ها رنگ لباس عروس مهم نبوده اما در تصویر زیر لباس آبی رنگ با تزئینات زیادی عروس رو مشاهده می کنید ، تقریبا این دوره با دوره صفویان در ایران همراه بوده متاسفانه اطلاعاتی جز یک عکس سیاه و سفید نقاشی شده از لباس های آن دوران در دسترس نیست.


 1840 

شواهد و مدارک خاصی از اینکه از چه زمانی لباس عروس سفید مد شد نیست اما گفته می شود در تصویر زیر ملکه ویکتوریا با پوشیدن لباس سفید محبوبیت خاصی در این رنگ ایجاد کرده است . می گویند لباس ابریشمی و عاجی رنگ برای عروسی با پرنس آلبرت در سال 1840 استفاده نمود که بعد از آن محبوبیت خاصی در بین عروس ها پیدا کرد . سال 1840 میلادی تقریبا برابر با پادشاهی افشاریان و قاجاریان بوده است که متاسفانه هیچ اطلاع دقیقی از لباس عروس های آن دوره نیز یافت نشده است. 

----------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لباس

----------------------------------------------------


1850

لباس های عروسی سفید تا اواسط قرن 19 به محبوب ترین استایل عروس تبدیل شده بود ، استفاده از تور دوزی و گل های ابریشمی بسیار رایج و محبوب بوده است تصویر زیر نمونه ای عکس یک ژرنال فرانسوی که لباس عروس خود را تبلیغ کرده است .


1850

آداب و رسوم روز عروسی ، تاثیر زیادی بر روی پوشیدن لباس عروسی در 100 سال گذشته بازی کرده ، تصویر زیر یک نمونه یک عروس در روسیه است که مدل مو های نوک تیز آن جلوه ای خاص داشته است.


1860

تصویر زیر کمی عجیب به نظر می رسد ، اینطور به نظر میرسد که در قرن 19 میلادی ، چهار عروس با یک مرد در حال ازدواج هستند ، اما در واقع اینطور نیست و سه نفر دیگر ساقدوش هستند که با مقنعه و لباس سفید کنار عروس مشاهده می شوند


1880

یقه بلند ، دامن بلند و کامل ، دستکش های سفید و نازک که در تصویر زیر می بینید عروس ویکتوریایی است در زمان خودش. در ایران آن زمان فقط یک دوربین عکاسی وجود داشت که مربوط به شاه قاجار بوده است.


1900

با نزدیک شدن به سبک های راحت دوران ادواریان ( دوره خاصی در مد که سبکی از راحتی و بی آلایشی است) ناگهان پارچه های نازک و توری مد روز شده است . 


1910

عروس ها به طور معمول در سال 1910 ، از گردن به پاییئ پوشانده می شدند ، به همین دلیل آستین بلند و یقه بلند در همه لباس عروس ها دیده می شود. 


1915

یک عرو.س با لباس کاملا ساده و بدون آلایش در سال 1915 ، البته سبک لایه لایه لباس های عروس تا به امروز هم مشاهده می شود.


1920

در سال های 1920 تا 1930 با تغییر مد و فشن تغییرات خاصی را در لباس عروس شاهد هستیم که شامل لباس های پوشیده  مناسب فضای کلیسا می باشد دیده می شود که شامل کلاه نیز می باشد. 


1922

تاج عروس از حدود سال های 1922 کم کم به لباس عروس اضافه شده است که معمولا شامل گل و سنجاق سر می باشد.

نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود