راهنمای جامع برای آموزش لباس پوشیدن به کودکان

نوشته شده در1 ماه پیش با
پسندیدم 1

راهکار هایی برای والدین تا بتوانند به کودکان پسر و دختر خود آموزش دهند چگونه لباس خود را بپوشند و در این کار حرفه ای شوند.

زندگی والدین همیشه آنطور که ما فکر می کنیم ساده نیست. با این حال، یادگیری اساساً نتیجه چالش‌ها است. والدین همچنین با انجام کارهای کوچک به تنهایی، علاوه بر آموزش چیزهای جدید به کودکان، چیزهای جدیدی یاد می گیرند. به لطف این سنجاب های کوچک و بامزه می توانید دنیا را در ابعادی کاملاً دیگر ببینید. پس بیایید با هم کشف کنیم که چگونه به این کودکان آموزش داده می شود که شانه های کوچک خود را بپوشانند!
خرید پوشاک بچه گانه مزایای زیادی هم برای والدین و هم برای فرزندانشان دارد. وقتی به مدرسه می‌روند، به موقع حاضر می‌شوند و طعم زیبای لباس پوشیدن را درک می‌کنند. در نتیجه مطیع تر و منضبط تر خواهند شد. علاوه بر این، عملیات لذت بخش خواهد بود.
------------------------------

------------------------------ 

آموزش لباس پوشیدن به کودکان

لباس بچه گانه راحت

در ابتدا نباید برای پوشیدن شلوار جین یا بستن کمربند، کودکان را به حال خود رها کنید. زیرا ممکن است مدیریت آن برای آنها دشوارتر باشد. از این رو سعی کنید با خرید شلوار کش دار پسرانه و یا دخترانه این اجازه را به آنها بدهید که به راحتی بتوانند بدون کمک شما بپوشند.

پوشیدن لباس همراه با فرزندان

حتما با آنها لباس بپوشید. کودکان از تقلید از بزرگترها لذت می برند. ساده ترین روش برای ایجاد انگیزه در آنها انجام این کار است. پسر ها می توانند با پدر خود هم زمان لباس بپوشند و به پدر ها به آنها کمک کنند و نکات ریز و کاربردی با خونسردی و آرامش کامل نشان دهند. هرگز نگران دیر رسیدن نباشید این چند دقیقه زمانی نیست که تاثیر بسزایی در زندگی شما داشته باشد اما به فرزندان شما این اعتماد به نفس را می دهد که در آینده کارهای خود را با دقت انجام دهد و بدون ترسیدن از شما مشورت بگیرند.

آینه برای فرزندان

همیشه به آنها یک آینه بدهید. انگیزه آنها را افزایش خواهد داد. یک آینه قدی برای اتاق کودکان خود بخرید تا جلوی آینه نتیجه لباس پوشیدن خود را ببینند. چطور ما بزرگسال ها نیاز داریم تا تیپ و استایل خود را چک کنیم پس کودکان نیز همینطور هستند.

نشستن هنگام لباس پوشیدن

اطمینان حاصل کنید که کودک شما هنگام لباس پوشیدن، چه کفش، چه شلوار یا هر نوع لباس دیگری، راحت بنشیند. این به تعادل بدن هنگام لباس پوشیدن کمک می کند. لازم نیست برای کفش پوشیدن ایستاده این کار رو انجام دهند اگر نگران کثیف کردن لباس دخترانه آن ها هستید همیشه یک پارچه برای نشتن آن ها رو پله آماده داشته باشید و زیر آنها پهن کنید.

آزادی دستان در هنگام لباس پوشیدن

به کودکان بیاموزید در حالی که پیراهن پسرانه و یا پیراهن دخترانه خود را می پوشند دست های خود را باز کنند تا به راحتی بتوانند آن را بپوشند این باعث افزایش اعتماد به نفس آنها می شود.

اجازه اشتباه به کودکان

همانطور که کودک بزرگتر می شود، یاد می گیرد که به طور متوالی دکمه ها را ببندند، اما در ابتدا، قبل از باز و بست کردن دکمه ها، اجازه دهید آنها ترتیب بستن دکمه ها را اشتباه کنند تا فضایی برای کاوش در اختیار کودک قرار دهد. اگر هم می خواهید به آنها یا بدهید بگویید که از پایین ترین دکمه شروع کنند.

انتخاب لباس توسط والدین

در ابتدا اجازه ندهید آنها تصمیم بگیرند که چه بپوشند؛ بهتر است والدین تصمیم بگیرند که چه لباسی به فرزندتان مناسب است. لباس کودکان را از قبل برای هر مناسبتی آماده کنید و در اتاق آنها در دسترس قرار دهید که بپوشند. اگر به فرزندان خود اجازه دهید که چه بپوشند در سنین پایین حتما انتخاب خوبی نخواهند داشت و به سختی قادر خواهید بود که آنها را متفاعد کنید که لباس خود را عوض کنید.

آموزش عقب و جلو لباس

اجازه دهید آنها تمایز بین جلو و عقب لباس را درک کنند. از آنجایی که برچسب همیشه در پشت و دکمه ها همیشه در جلو هستند، به آنها اشاره کنید.یا می توانید به خط دوخت داخل لباس اشاره کنید نگران نباشید اگر لباس را برعکس بپوشند.

در آوردن لباس و تا کردن لباس

آنها را تشویق کنید که لباس های خود را چه در حال حمام کردن و چه قبل از خوابیدن در بیاورند. اگرچه تشویق کودکان به چیدمان مجدد لباس‌ها تا حد امکان ساده‌تر است، اما آنها نظم و انضباط را نیز از این امر یاد خواهند گرفت. باور کنید این سخت گیری نیست بچه ها به این کار ها مثل بازی نگاه می کنند. از روش های تربیتی در کودک خود استفاده کنید. 

لباس ساده در پوشش

به آنها پیراهن کشی بدهید که پوشیدنشان ساده باشد و زینت دادن گردنشان را برایشان ساده کند. بچه ها می بایست لباس خود را بعد از هر بار استفاده از تن خارج کنند و در کشو خود تا کنند. 

استفاده از عکس و فیلم آموزشی

برای برانگیختن علاقه آنها به این کار، تعدادی عکس یا فیلم سرگرم کننده از بچه هایی که در فعالیت های مشابه شرکت می کنند به آنها نشان دهید.

استفاده از موسیقی در آموزش لباس پوشیدن

برای آموزش لباس تن کردن بچه های خود از ملودی ها و آهنگ هایی استفاده کنید تا بچه ها با زمزمه آن مراحل را به خاطر بیاورند.

صبر و حوصله 

اگر هنگام پوشیدن جوراب بچه گانه اشتباه کردند یا آن را لنگه به لنگه و نادرست  پوشیدند، بگذارید از آنها درس بگیرد. بالاخره همه ما همین کار را کردیم. برای آسان کردن این کار از جوراب های با علامت خاص در یک سمت آن استفاده کنید، به آنها آموزش دهید که قبل از پوشیدن جوراب، ابتدا آنها علائم را با دقت بررسی کنند. لباس مورد علاقه خود را سه بار در هفته پیشنهاد دهید تا آنها را تشویق کنید که خودشان آن را بپوشند.

آموزش لباس پوشیدن به کودکان با ناتوانی عملکردی

کودکانی که دارای برخی ناتوانی‌های عملکردی هستند، زمان سخت‌تری برای تطبیق با این فرآیند دارند، بنابراین باید با یک کودک‌ درمانگر در مورد چگونگی کمک به آن‌ها برای انجام آرام‌تر و تدریجی‌تر صحبت کنید.
هنگام پوشیدن لباس به کودک خود، مراقب او باشید. در نزدیکی خود بمانید تا مراقب مشکلاتی که ممکن است داشته باشند یا هر شاخصی که نشان می دهد در حال پیشرفت هستند، باشید.
اینها پیشنهادات اصلی برای آماده کردن فرزندتان برای لباس پوشیدن در مرحله اول هستند. درسی که والدین باید از کل فرآیند بگیرند، صبر است.

سخن نهایی 

قرار نیست لباس های سخت و ناراحت تر بچه ها کنید، شلوار جین پسرانه در سنین پایین و یا سرهمی دخترانه که بیش از حد جذب باشند در زمان ها طولانی پیشنهاد نمی شود. سعی کنید لباس های راحت و شیک را برای فرزندان خود انتخاب کنید. همچنین اجازه عملکرد به آنها بدهید. بچه ها برای یاد گرفتن نیاز دارند خطا کنند و یک اشتباه را 100 بار تکرار کنند پس خونسردی خود را حفظ کنید و با آنها در تمام مراحل لباس پوشیدن همراه باشید. 

برای خرید لباس پسرانه و خرید لباس دخترانه می توانید از فروشگاه اینترنتی لباس بچه گانه شیک پوش هم دیدن کنید و در بین بیش از 1000 مدل لباس بچه گانه انتخاب صحیحی داشته باشید. 

 

محصولات مرتبط
نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید
تنظیمات
منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود