روشهای نگهداری از پارچه کشمیر

نوشته شده در7 سال ها پیش با
پسندیدم 0

راه های مناسب برای شستن و خشک کردن و مراقبت کردن از پارچه کشمیر 

 



1- شست و شو (washing)

حتی اگر لباس کشمیر شما کثیف نشده است باید آن را به طور کامل بشویید. کوچکترین لکه غذا و یا عرق میتواند بر بافت لباس تاثیرات سوء بگذارد. همانطور که مشخص است لباس کشمیر باید با دست شسته شود مگر آن که در ماشین لباس شویی شما آپشن شستن به شکل دستی وجود داشته باشد. اما اگر میخواهید که کشمیر خود را با دست بشویید باید از مراحل زیر پیروی کنید.

 لباس را در یک سینک تمیز بشویید و اطمینان حاصل کنید که لکه ای در سینک باقی نماند تا به بافت کشمیر شما آسیب برساند. بهترین راه استفاده از یک تشت بزرگ برای انجام این کار است. مطمئن شوید که دمای آب از آب ولرم بیشتر نباشد.

از شوینده های قوی استفاده نکنید. بلکه از شامپو بچه ملایم استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که به طور کامل در آب حل شده. شما حتی میتوانید از نرم کننده موی خود استفاده کرده و ببینید که با این روش چقدر لباس شما نرم تر خواهد شد.

لباس را پشت و رو کنید و هرگز آن را چنگ نزنید. بلکه به آرامی آب را روی پارچه آن بریزید، آن هم با فشار کم.  

 

 

 

حتما بخوانید : مقاله در مورد پارچه کشمیر چیست و چرا گران است؟

 

 

 

2-خشک کردن (drying)

برای خشک کردن نیز باید همان روند شستن را پیش گرفت (باید با ملایمت لباس را خشک کرد). برای گرفتن آب اضافه پس از شستن لباس، آن را چنگ نزنید و چروک نکنید.  

----------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لباس

----------------------------------------------------

لباس خود را بر یک سطح مسطح پهن نمایید زیرا اگر آن را تا کنید لباس شما فرم  خود را از دست خواهد داد و از قیافه می افتد.

لباس خود را از منابع گرمایی همچون نور خورشید و رادیاتور دور نگهدارید و بگذارید که خودش در اثر جریان هوا خشک شود

 

 



بیشتر بخوانید: پارچه کشمیر چیست و چرا گران است؟



3- نگهداری (storage)

هر محلی برای انبار کردن لباس کشمیر شما مانند کمد زیر تختان و یا بالای کمد لباستان ، باید در ابتدا تمیز شده و تمام خاک های آن گرفته شود. اگر مکان نگه داری قفسه و یا کمد باشد بهتر است از کاغذهای مطبوعی که ضد موریانه و یا حشرات هستند استفاده کنید. 

از جعبه های مقوایی برای نگه داری کشمیر خود استفاده نکنید زیرا از نظر (PH) خنثی نیستند، که این خود باعث میشود که مواد شیمیایی پارچه نسبت به محیط بازی و یا اسیدی که در آن قرار دارد واکنش نشان دهد. 

برای نگه داری کشمیر کیف هایی با عمق 10 cm وجود دارند و کشباف هستند. قسمت بالای این کیف باز است و دارای یک بند پلاستیکی است . به علاوه ضد موریانه و حشرات هم هست.

به طور مشابه هیچ گاه لباس های خود را در کیف پلاستیکی برای یک مدت زمان طولانی باقی نگذارید، زیرا در اثر تغییرات دمای هوا حرارت کم و زیاد شده،که این خود موجب انبساط و انقباض کیف میشود که عامل اصلی کپک زدن و زرد شدن کیف ها، مخصوصا کیف های رنگ روشن است.

اگر میتوانید از کاغذ بسته بندی ضد اسید برای لباس کشمیر خود استفاده کنید تا هم رنگ ارجینال لباس شما حفظ شود و هم در برابر رطوبت و گرد و خاک از لباس شما محافظت کند.

به عنوان یک قانون عمومی هر لباس انبار شده ای باید جریان هوا را از خود عبور دهد، گرد و خاک رویش ننشیند و هم چنین باید دور از نور خورشید باشد. 

 

فروشگاه شیک پوش مفتخر است محصولات شال و روسری ، بافتنی ، کت ، پالتو و ... از جنس پارچه کشمیر را به مشتریان شیک پوش خود ارائه می دهد.

 

 

نظرات و دیدگاه های خودتون رو با ما در میان بزارید

 

 

 

 

 

1 کامنت
  • somaye87

    somaye87 1396-08-30

    ممنون.خیلی خوب بود اون فیلمش. شال های ماسیمودوتی خیلی خوب بود. تو سایتتون دیدم
نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود