انواع پارچه پیراهن مردانه

نوشته شده در2 ماه ها پیش با
پسندیدم 1
نوع و جنس پارچه در پیراهن مردانه تاثیر فراوانی در آن خواهد داشت. درست زمانی که فکر می کنید پیراهن لباس مناسبی برای کت و شلوار خود پیدا کرده اید، ممکن است متوجه شوید که جنس آن به اندازه کافی شیک نیست. یا گاهی اوقات خیلی رسمی است. در هر صورت، شما می توانید ظاهر (و احساس) نامناسبی داشته باشید.
ما در این مقاله 15 مدل ترند از پارچه های پیراهن مردانه را معرفی خواهیم کرد که می تواند تاثیر بسزایی در خود پیراهن داشته باشد. درست است که نوع دوخت و کات پیراهن مردانه بسیار مهم است اما بدون استفاده از پارچه مناسب می تواند جذابیت و خاص بودن آن را چند برابر کند. بنابراین در هنگام مراجعه به فروشگاه پیراهن مردانه حتما به این اطلاعات نیاز خواهید داشت.
----------------------------------------

---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه ماهوت 

پارچه ماهوت یکی از حرفه ای ترین و سبک ترین پارچه های پیراهن مردانه است.

پارچه ماهوت

ممکن است پارچه ماهوت را با نام پوپلین هم می بینید، اما این دو کاملاً متفاوت است. هر دو شباهت‌هایی با هم دارند، اما بافت پارچه ماهوت بسیار ظریف است اما پوپلین بافتی درشت تر و همراه با کرک دارد.
پارچه ماهوت درخشندگی کمی دارد و برای پوشیدن در هوای گرم مناسب است زیرا اصلاً سنگین نیست. 
با این حال، از آنجایی که بسیار نازک است، می تواند تا حدودی شفاف باشد، به خصوص برای پیراهن های لباس سفید. همچنین، این ماده خیلی نرم نیست و دارای یک پارچه سنگین است. پارچه ماهوت از پشم بافته می شود. 
مانند بسیاری از پارچه ها بر روی ماشین بافندگی ساخته نمی‌شود، زیرا ماشین بافندگی نمی‌تواند الیاف را آنقدر محکم ببافد که یک الگوی ظریف ایجاد می‌کند.
پیراهن مردانه با پارچه ماهوت پیشنهاد مناسبی برای پوشیدن در محل کار شما است تا استایلی رسمی و عالی داشته باشید.
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه جناغی

پیراهن‌ مردانه با پارچه جناغی نرم‌تر و کار کردن با آن‌ها راحت‌تر از پارچه‌های ماهوت هستند.

پارچه جناغی

پارچه جناغی بافتی اریب دارد، این پارچه اغلب با بافتی تنگ که روی مورب اجرا می شود ساخته می شود. نتیجه یک بافت بسیار کوچک و ظریف است.
با این حال، می تواند بافتی پهن و پررنگ نیز داشته باشد که آن را بسیار چشم گیر می کند.
پارچه جناغی درخشندگی کمی دارد و بر اساس متغیرهایی مانند رنگ، پنبه و بافت متفاوت می باشد. این یک پارچه بادوام است که به راحتی چروک نمی شود. 
این مدل پارچه‌ در پیراهن مردانه بسیار انعطاف‌پذیر است و برای استفاده در مناسبت‌های مختلف قابل استفاده است. این مدل پیراهن مردانه ها را می توان برای استایل های کژوال استفاده کرد یا برای محل کار نیز مناسب است.
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه پوپلین

همانطور که در بالا بیان کردم، پوپلین با تفاوت های جزئی به طرز قابل ملاحظه ای شبیه پارچه ماهوت است.

پارچه پوپلین

با این حال، پوپلین پارچه پیراهنی است که تقریباً ابریشمی به نظر می رسد و از پارچه پهن ظریف تر است. همچنین برای دوخت پیراهن مردانه گزینه مناسب تری نیز هست.
پوپلین با استفاده از نخ نازک و یا ضخیم، که هر دو از پنبه ای هستند بافته می شود. در نتیجه مراقبت از آن آسان است و نیاز به اتو کردن کمی دارد.
پوپلین یک پارچه ایده آل برای دوخت پیراهن مردانه است که به طور گسترده برای رویدادهای رسمی و انواع محیط های تجاری پوشیده می شود.
بنابراین، این پیراهن‌ها با پارچه رنگ‌های تیره و سرآستین شق و رق بسیار شیک خواهند بود.
علاوه بر این، معمولا پیراهن‌ مردانه پوپلین دارای طرحی هستند که دارای قسمت پشت پیراهن بلند تر و جلوی پیراهن کوتاه تر است که باعث می شود که هنگام پوشیدن و داخل شلوار گذاشتن پیراهن به راحتی از داخل کمر بیرون نیاید.
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه شاه ماهی یا استخوانی

شاه ماهی و یا استخوانی نوعی پارچه ای خاص است که به اشتباه در ایران به آن جناغی می گویند با این حال می تواند در طیف وسیعی از پیراهن های شیک و غیررسمی مردانه استفاده شود.

پارچه شاه ماهی

شبیه به جناغ است، اما خط های اوریب بافت آن دو برابر است و ظاهری متمایز زیگزاگ به بافت ایجاد می کند.
این مدل پارچه برای پیراهن مردانه تک رنگ مناسب است. اما بعضی از الگوی ها در استخوان شاه ماهی ممکن است خیلی شلوغ به نظر برسد.
با وجود بافت قابل توجه آن، پیراهن با پارچه‌های  شاه ماهی صاف و ظریف به نظر می‌رسند.
پارچه شاه ماهی براقیت کمی دارد از اینرو اگر می خواهید برای محل کار که غیر رسمی تر هستند گزینه مناسبی است. 
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه آکسفورد

پیراهن با پارچه آکسفورد با آنکه ممکن است زبری کمی داشته باشد اما بسیار لطیف و زیبا هستند

پارچه آکسفورد

علاوه بر این، وزن آن نسبت به بسیاری دیگر از پارچه های پیراهن لباس بیشتر است و بسیار بادوام است. با مراقبت مناسب، پیراهن های پارچه ای آکسفورد می توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند.
این پارچه در ابتدا بسیار محبوب  برای لباس های ورزشی و پیراهن های پولو دکمه دار بودند.
بنابراین، انتخاب خوبی برای تنظیمات رسمی یا تجاری نیست. اما برای نیمه رسمی قابل قبول است.
از آنجایی که پارچه آکسفورد یک پارچه پیراهن لباس نسبتا معمولی به حساب می آید، توقع وجود چین و چروک در پیراهن مردانه را داشته باشید.
پارچه آکسفورد اغلب با دو رشته نخ با رنگ های مختلف ساخته می شود که روی یکدیگر قرار می گیرند و ظاهری دو رنگ ایجاد می کنند. که به این "بافت سبد" می گویند و مخصوص این سبک پیراهن است.
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه رویال آکسفورد

درست است که کلمه "آکسفورد" در نام خود دارد، اما رویال آکسفورد و یا سلطنتی در واقع بسیار متفاوت از پارچه آکسفورد است.

پارچه رویال آکسفورد

پارچه رویال آکسفورد یک متریال رسمی است که هم براق و هم بافت قابل مشاهده دارد. با این حال، از آنجایی که اکثر پیراهن‌های سلطنتی آکسفورد رنگ‌های یکدست دارند، بافت آن بهتر است از نزدیک مشاهده شود.
بافت آن بسیار جذاب است و تار و پود فوق العاده ظریف و نرم دارد. شما می توانید یک پیراهن رویال آکسفورد را برای بسیاری از رویدادهای مختلف بپوشید، از تجاری گرفته تا غیر رسمی و رسمی.
 پیراهن مردانه با پارچه رویال آکسفورد بسیار مناسب برای پوشیدن با تاکسیدو است. برای یک لمس عالی به این پیراهن لباس، سرآستین های فرانسوی اضافه کنید.
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه کتان یا نخی

بیشترین استفده از پارچه کتان در پیراهن مردانه است و یکی از بادوام ترین، انعطاف پذیرترین و راحت ترین پارچه های موجود است.

پارچه کتان

پارچه کتان بسیار خنک و سبک است و گزینه مناسبی برای فصل بهار و تابستان است، جنس پنبه استفاده شده در بافت پارچه کتان و نخی می تواند تاثیر زیادی بر ضخامت پارچه نیز داشته باشد.
به این نکته دقت داشته باشید که پارچه کتان را با ترکیبی پنبه و مواد شیمیایی و پلاستیکی نیز هم تولید می کنند. پارچه های 100% نخی هم هست که انواع مختلفی دارند. اگر پنبه آمریکایی Pima، پنبه مصری، و پنبه Sea Island را در جنس پیراهن خود دیدید بدانید که از نادرترین پارچه ها دارید که هر سه متریال لوکس هستند که در پیراهن مردانه لاکچری استفاده می شود.
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه لنین

پارچه لنین یک گزینه مناسب برای فصل های گرم سال است. 

پیراهن مردانه پارچه لنین

بافت شل و لخت دارد. همچنین، این پارچه ساخته شده از گیاه کتان، عرق را از شما دور می کند. بنابراین به سرعت خشک می شود. این یک پارچه زیبا برای پیراهن مردانه است، اما سریعا چروک می شود. بنابراین، برای مراسم های گزینه مناسبی نیست.
پیراهن های کتانی برای مراسم های نیمه رسمی و غیر رسمی مناسب هستند. با این حال، در حالی که برای عروسی تابستانی در باغ و فضای باز ایده آل است اما برای محل کار مناسب نیست.
متأسفانه مراقبت از پارچه لنین ساده نیست. تمیز کردن آن آسان نیست؛ باید با مواد بسیار ملایم بشویید و فقط از آب ولرم استفاده کنید.
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه راه راه نخی

یکی دیگر از بافت های آب و هوای گرمسیری است.

پیراهن مردانه با پارچه راه راه

جنس این پیراهن فوراً قابل تشخیص است. شما می توانید آن را در یک مایل دورتر، تشخیص بدید.
چروکیدگی این پارچه را به گزینه ای عالی برای هوای گرم تبدیل می کند زیرا به گردش هوا در اطراف بدن شما کمک می کند. این چیزی است که شما را خنک نگه می دارد.
شما معمولاً پارچه‌های راه راه را در دو رنگ، معمولاً به صورت راه راه یا چک می‌بینید. این پیراهن لباس باید خیلی خوب به تن شما بیاید.
پیراهن مردانه راه راه نخی اصلا رسمی نیستند، اما تقریباً برای هر رویدادی در فضای باز در هوای بسیار گرم مناسب هستند.
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه بافت ساده

این ابتدایی ترین نوع بافت است کخ به آن پارچه بافت ساده می گویند.

پیراهن مردانه با پارچه بافت ساده

روش بافت در این یک فرآیند بسیار ابتدایی و ساده است و یکی از سه نوع اساسی بافت نساجی است.با این حال، چیزی که این فرآیند را متمایز می کند استفاده از دو رنگ در نخ های تار و پود پارچه است. دو رشته معمولاً یکی سفید و دیگری تیره هستند. اینها هنگام جفت شدن با هم کنتراست ایجاد می کنند.
آنها بسیار محکم به هم بافته می شوند، بنابراین تناژهای متضاد تنها زمانی آشکار می شوند که پارچه را از نزدیک ببینید.
این نوع پارچه در پیراهن مجلسی مردانه یکی از پرفروش ترین پیراهن هایی هست که یک مرد ایرانی در کمد خود دارد که مناسب برای لباس های رسمی و حرفه ای است.
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه فلانل

فلانل پارچه ای بسیار محبوب در هوای سرد است که برای پیراهن های غیر رسمی مناسب است.

پیراهن مردانه با پارچه فلانل

فلانل
بافت بسیار ضخیمی دارد که معمولاً کاملاً پنبه ای است اما می تواند ترکیبی نیز باشد.ممکن است بتوانید تا حدی با استفاده از لوازم جانبی مناسب پیراهن های فلانل را بپوشید، اما هرگز نمی تواند رسمی باشد.
با این حال، یک پیراهن فلانل مردانه همراه با یک شلوار تیره و کفش مجلسی چرمی می‌تواند یک لباس مناسب برای قرار ملاقات یا شب‌گردی باشد.
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه شمبری یا چمبری

شبیه پارچه پیراهن لباس بافتنی است. بافتی ساده اما سنگین تر است.

پارچه شمبری

در شباهت دیگری به پارچه بافته شده، چمبری شامل یک نخ سفید به علاوه رنگ دیگری، معمولاً آبی است. نتیجه این است که شبیه جین است.
اگرچه این یک ماده سنگین تر از پارچه بافته است، اما همچنان یک پارچه نازک است. طبیعت سبک وزن آن، آن را برای افرادی که کار فیزیکی انجام می دهند، انتخاب خوبی می کند.
واقعیت جالب: پیراهن های مجلسی جایی است که ما اصطلاح "یقه آبی" را از آن گرفته ایم. در اوایل دهه 1900، کارگران آمریکایی اغلب پیراهن های مجلسی می پوشیدند.
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه دابی

این پارچه در پیراهن مردانه تنوع زیادی دارد. ظاهر آن می تواند متفاوت باشد زیرا تولید کنندگان ممکن است از الیاف، وزنه ها و الگوهای زیادی استفاده کنند.

پارچه دابی

به عنوان مثال، پولو شرت ها و پیراهن های پیکه از انواع پارچه های دابی هستند.
به دلیل تکنیک بافت پیراهن های دابی، پارچه دارای بافت طرح دار قابل مشاهده است. بنابراین، به طور کلی برای استفاده در محل کار مناسب است، اما همچنین می توان آن را استایل داد تا یک پیراهن تاکسیدو عالی باشد.
با این حال، تغییرات دیگر می تواند آن را غیررسمی تر و برای پیراهن های پولو ایده آل کند. این یک پارچه بسیار متنوع است!
---------------------------------------- 

پیراهن مردانه با پارچه ملانژ

ملانژ بیشتر به عنوان ظاهری گوتی در بین پارچه ها شناخته می شود.

پارچه ملانژ

فرآیند ساخت این پارچه از هر نوع بافتی استفاده می کند اما با نخ هایی با رنگ های مختلف انجام می شود. نتیجه یک ظاهر ناهموار و ناسازگار است.
با این حال، شما می توانید یک سبک فردی و تصادفی با این پارچه ایجاد کنید. ملانژ یک ظاهر کلاسیک است و می تواند بسیار معمولی باشد. با این حال، می توانید پیراهن های ملانژ را با تناسب و پخش رنگ مناسب بپوشید.
برای کت و شلوارهای رسمی مناسب نیست، اما می تواند برای یک روز کاری و غیر رسمی در دفتر جذاب به نظر برسد.
محصولات مرتبط
نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید
تنظیمات
منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود