راه هایی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

نوشته شده در7 سال ها پیش با
پسندیدم 0

چگونه چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص دهیم؟؟؟ این سوال، سوالی است که در خرید لباسهای چرم همواره برای ما به وجود می آید. اگر چه گفته میشود که چرم مصنوعی نسبت به گذشته به صورت قابل توجهی پیشرفت کرده است اما هم چنان تفاوت بارزی بین چرم طبیعی و مصنوعی وجود دارد، برای مثال وقتی شما کفش چرم میخرید اگر چرم طبیعی باشد بعد از گذشتن چند مدت نرم شده و راحت تر میشود اما اگر چرم مصنوعی باشد بعد از گذشت زمان طولانی هم چنان گرایش به سفتی و سختی دارد. از این رو 7 راه را برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی به شما معرفی میکنیم که در خرید لباسهای چرم، باعث میشود که شما آگاهانه تر خرید کنید.

در ادامه تفاوت های بین محصولات چرم طبیعی و مصنوعی را توضیح میدهیم. اما باید همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشیم که راه نهایی آن است که از برند ها و شرکت هایی خرید کنیم که مطمئنیم ما را فریب نمیدهند.

 

 

روش اول:

مقایسه از طریق بو:

چرم طبیعی و چرم مصنوعی هر دو بوی خاصی دارند. چرم مصنوعی معمولا بوی وینیل و مواد شیمیایی را میدهد در حالی که چرم طبیعی بوی طبیعی چرم جانوران را میدهد ، پس در مرحله اول مناسب ترین راه بو کردن چرم است. 

 

روش دوم:

نگاهی به پشت چرم بیندازید!! :

 

 

 

 

 

سمت چپ نشانگر چرم طبیعی و سمت راست نشانگر چرم مصنوعی است. اگر بخش های داخلی شان را نگاه کنید، چرم واقعی مانند چرم جیر میماند ولی چرم مصنوعی بافت پارچه مانند دارد. پوشش چرم در صنعت تشخیص این که کدام چرم طبیعی است و کدام مصنوعی است را برای ما دشوار ساخته، اما اگر شما به بخش داخلی یا پایین چرم نگاه بیندازید متوجه میشوید که چرم طبیعی حالتی جیر مانند دارد در حالی که چرم مصنوعی مثل پارچه می ماند.

 

----------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لباس

----------------------------------------------------

روش سوم:

نگاهی جزئی به سطحش بیندازید:

 

 

چرم طبیعی براق است و منافذ کوچک دارد و تعدادی خط در سطح آن دیده میشود در حالی که چرم مصنوعی به شکلی اغراق آمیز براق است و هیچ منفذ یا خطی در سطح آن یافت نمیشود.

با این که صنعت تولید چرم مصنوعی این روزها بازار داغی دارد اما کپی کردن تمام جزئیاتی مانند خطوط و ظرافت های چرم طبیعی  کار بسیار سختی است علاوه بر این، چرم مصنوعی غالبا یا بسیار براق است و یا هیچ براقیتی ندارد.

 

روش چهارم:

چرم را تا کنید:

در این روش اگر چرم طبیعی باشد به سادگی بدون آنکه چروکی در آن پدید آید تا میشود که این به علت ثبات و استحکامی که دارد میباشد. در حالی که چرم مصنوعی به هیچ عنوان قابلیت ارتجاعی ندارد.

 

روش پنجم:

چرم را در مجاورت آتش قرار دهید:

چرم مصنوعی به سرعت و به سمت داخل میسوزد و بوی نامطبوعی دارد در حالی که چرم طبیعی در مجاورت آتش به سختی میسوزد.

 

روش ششم:

میتوانید از روی وزن چرم تشخیص دهید:

ژاکت ها بهترین نمونه هایی هستند که میشود مثال زد. چرم طبیعی سنگین است در حالی که چرم مصنوعی سبک است. پوست بره مشخصا از چرم گاو سبک تر است، ولی چرم مصنوعی بسیار سبک تر از هر دوی آنهاست و حتی میتواند سبک تر از یک ژاکت معمولی باشد.

 

روش هفتم:

یک قطره آب روی چرم بریزید:

چرم طبیعی آب را جذب میکند به طوری که بعد از 10 ثانیه آب کاملا به خوردش میرود در حالی که چرم مصنوعی آب را جذب نمیکند. (البته چرم طبیعی ضدآب (Water Proof)، هم آب را جذب نمیکند.) 

این 7 روش تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی بود امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده و  در هنگام خرید بتوانید آن را بکار ببرید.

 

1 کامنت
  • علي ساعدي

    علي ساعدي 1396-05-19

    تو معازه كه نميشه چرم رو آتيش زد
نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود