آخرین کامنت ها
جستجو بلاگ

چگونه بدون کلاس آموزشی طراح مد شویم؟

نوشته شده در7 سال ها پیش با
پسندیدم 0

آیا فکر می کنید استعداد خاصی در زمینه مد و فشن دارید ؟ یا دوست دارید طراح مد فشن با آوازه ای شوید ؟ برای این کار نیازی نیست به موسس آموزشی خاصی بروید ، بهتر است ادامه مطلب را بخوانید تا کار رو زود تر شروع کنید.

چگونه بدون کلاس آموزشی طراح مد شویم؟

 

شاید خیلی از ما به کار خاصی علاقه داشته باشیم اما بدلیل محدودیت هایی که خودمان در ذهن خود پرورش دادیم هیچ وقت سراغ آن حرفه و کار نرفته باشیم، خود من هم دچار این مشکل بودم، تا روزی که با تصمیم جدی کار مورد علاقه خود و بدون پرداخت هزینه های گزاف کلاس شروع کردم. داستان از آنجا شروع می شد که من علاقه شدیدی به طراحی لباس و مد داشتم اما چون نقاش خوبی نبودم فکر می کردم که یک طراح باید حتما در کار طراحی و نقاشی حرفه ای باشه حتی بعضی وقت ها فکر می کردم که من خیاط نیستم. اما بالاخره کار خودم را آغاز کردم که مراحل شروع کار رو با شما نشان خواهم داد.

 

اطمینان پیدا کنید تمام تجهیزات مورد نیاز را تهیه کردید.

به یک کیف خیاطی و یک کیف پارچه نیاز دارید به طور دقیق تر نخ ، سوزن ، متر و سنجاق قفلی و ...

 

 

دقت کنید چه چیزی مد شده است.

به پاساژ و مراکز فروش پوشاک بروید و دقت کنید که چه چیزی مد است و فروش خوبی دارد. دقت کنید افراد دیگر چه مدل لباس هایی پوشیده اند.

 

 

حتما بخوانید : مقاله در مورد 7 لباس و پوشاکی که هر مردی در کمد لباس خود نیاز دارد

 

 

 

پارچه ها را خوب بشناسید.

برای شروع بهتر است به نزدیک ترین پارچه فروشی بروید و انواع مختلف پارچه ها را مشاهده کنید ، برای مثال اگر در ذهن خود لباس شب پولک داری برای طراحی مد نظر دارید پارچه را به اندازه کافی خریداری نمایید و یا مد نظر بگیرید.

 

طرح و مدل خود را روی کاغذ بکشید.

بهترین کار همیشه برای شروع، کشیدن طرح اولیه و پرورش ایده شماست، نیازی نیست که نقاش خوبی باشید اما سعی کنید تمام نکات مد نظر شما در طرح گنجانده شود که بعد از شروع کار نکته ای از یاد نرود ، بهتر است در هر مدل پوشاکی 2 یا 3 طرح از جلو و پشت و یا کنار کشیده شود. همچنین می توانید از یک شابلون بدن خانم و یا آقا استفاده نمایید و طرح لباس خود را روی آن کامل کنید.

 

 

حتما بخوانید : مقاله در مورد آموزش مراحل طراحی و رسم مدل لباس در دنیای مد

 

 

 

 

طرح خود را بدوزید.

حال بعد از طی مراحل قبل ، سخت ترین مرحله شروع دوخت لباس است که برای بار اول بسیار دشوار به نظر می رسد. اما برای شروع بهتر است از والدین و یا اطرافیان که خیاطی بلد هستند کمک بگیرید. الکو زدن یکی از راه های شروع کار است ، اما قالبا الگو ها باید تهیه شوند و یادآور می شوم که طراح های بزرگ مد و فشن نیازی به الگو ندارند. به نقاط دوخت دقت کنید و توجه کنید که برای طرح اولیه نیازی به استفاده از چرخ خیاطی نیست ، و با کوک های ساده و ریز اجزای مختلف را به یکدیگر مرتبط نمایید. و در مرحله آخر بعد از تمام شدن می توانید دوخت اصلی را بزنید. یکی از نکاتی که به من در این قسمت به من کمک کرد گوش دادن به موزیک مورد علاقه در هنگام کار بود که باعث می شد که از کار خسته و دلسرد نشوم.

 

بعد از اتمام کار سعی کنید کار خود را بفروشید.

بهترین روش برای فروش پیشنهاد به همسایه و دوستان خود است. بعد از اینکه متوجه شدید به اندازه کافی پیشرفت کردید به مراحل بعدی کار فکر کنید.

 

 

حتما بخوانید : مقاله در مورد مد و فشن در هنگام ورزش برای خانم های شیک پوش

 

 

 



بیشتر بخوانید: آموزش طراحی لباس در دنیای مد



یک ایده خوب، فروش انواع مختلف لباس ها می باشد.

مشتریان از اینکه شما تنوع خاصی در مورد محصولات خود دارید خوشحال و جذب کار شما می شوند.

 

حتی اگر چیزی نفروختید مایوس نشوید. 

بیشتر تمرین کنید و سعی کنید سبک ها مختلفی را امتحان کنید. در نهایت اگر به مشکل برخورد کردید روی دامن زنانه تمرکز کنید که ساده و زیبا هستند که مشتریان حاضر به پرداخت پول خوبی برای این مدل طرح ها هستند.

 

 

مقالات مرتبط
محصولات مرتبط
15 کامنت ها
  • نجمه از بوشهر

    نجمه از بوشهر 1400-11-07

    من خیاطیم خیلی خوبه و چند ساله کلا گذاشتم کنار ولی خیلی دوست دارم با یه طراحی کارم و دوباره شروع کنم و یه مانتو مزونی طراحی کنم و بدوزم ولی نمیدونم بتونم یا نه
  • عاطفه

    عاطفه 1400-10-02

    سلام من هم در طراحی لباس خوبم و هم دیپلم خیاطی دارم و به صورت حرفه ای خیاطی میکنم میشه کمی منو راهنمایی کنید تا پیشرفت خیلی خوبی داشته باشم
  • رها

    رها 1397-04-16

    سلام من خیاطی بلدم ولی میخوام طراحی لباس یاد بگیرم که خودم لباسی که میخوام بدوزم طراحی خودم باشه بعد الان درحال تحصیل تو یه رشته دیگه تو دانشگاه هستم میخوام بدونم میشه تو طراحی و دوخت موفق شد که تمرکزم فقط رو دوخت بزارم
  • fateme

    fateme 1396-11-28

    سلام خسته نباشید من نقاشی و طراحیم خوبه میتونم یک طراح بشم ایا ؟باید چیکار کنم ؟
  • مه بانو

    مه بانو 1396-10-16

    منم طراحی لباس خوندم و عاشق این رشته هستم اما بعد از اینکه خیلی این در و اون در زدم برای شروع ی کار مناسب پیدا کردن واقعا دلسرد شدم شروع کار یا پول میخواد یا پارتی یا سابقه کاره حداقل۵ساله
  • wasiq sahak

    wasiq sahak 1396-09-30

    من نقاشیم عالیهـخیلی لباسای شیک طراحی میکنم.خیاطیم هم خرف نداره. اما متاسفانه امکانات ندارم که بتونم طرح هامو بفروشم.یعنی همچین جایی وجود نداره که بتونم طرحهامو پیشش ببرم.
  • ارزو

    ارزو 1396-09-22

    عزیزم به این راحتی نیست من خودم دارم توی دانشگاه میخونم رشته طراحی لباس رو اصلا اینجوری که شما گفتین نیست و خیلی دشوار تر از این حرفاس
  • ایرج / از آلمان

    ایرج / از آلمان 1396-09-06

    ازمطالب خوبتون ممنونم...! من طراح پوشاک های پارچه ای و چرمی هستم وتجربه کاریم را کوتاه بیان می کنم:برای پیشرفت در طراحی و خیاطی باید طبق زمان به روز بود و استفاده و الگوبرداری از لباس های گوناگون در ویترین های مغازه های برند معروف و حتی دیدن نحوه طراحی لباس های هنرپیشه ها در فیلم های آمریکایی و اروپایی و جستجوی طرز دوخت لباسهای سنتی و.. و تمرین مستعمر ،می تونه خلاقیت فرد را بالا ببره.....! در خاتمه از همکاری شما عزیزان این سایت؛ کمال تشکر را دارم !
  • سارا

    سارا 1396-08-29

    مگی جان همه چیز از چیزای آسون شروع میشه ، نباید سخت گرفت
    از همین چیزای ابتدایی باید شروع کرد دیگه
  • م.ر

    م.ر 1396-07-18

    من تا حالا خیلی طراحی کردم اما هیچوقت انگیزه اینکه اون لباس بدوزم نداشتم چون هیچی از خیاطی نمیدونم,من لباس مجلسی طراحی میکنم و مسلما دوختنشون کار ی خیاط حرفه ای
  • نازنین

    نازنین 1396-04-15

    وااااای چه اعتماد بنفسی مطلب جالبی بود تابحال اینقدر اسون به قضیه نگاه نکرده بودم ایکاش منم اینهمه اعتمادبنفس داشتم . و انرژی انرژی خیلی مهمه .. الان از مطلب شما یه نیمچه انرژی ای گرفتم و باید تشکر کنم ممنون موفق باشین .
  • مگی

    مگی 1396-04-04

    اگه به همین کشکی بود دیگه اصلا چرا اینقدر زحمت بکشیم؟! مسخره کردی؟!؟
  • سمانه زارع

    سمانه زارع 1395-12-18

    میخام در این زمینه با یک طراح لباس صحبت کنم
  • سیما سلیمی

    سیما سلیمی 1395-07-17

    ميخوام تو اين زمينه صحبت كنم اگه امکانش هس
  • عارفه

    عارفه 1395-05-16

    منم عاشق طراحیم ولی نقاشیم خوب نیست چیکارکنم؟!
نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود