15 کاربرد سرکه سیب

نوشته شده در7 سال ها پیش با
پسندیدم 0

15 کاربرد سرکه سیب طبیعی برای داشتن زندگی عاری از مواد شمیایی 

 

15 کاربرد سرکه سیب

 

در طول سال ها مواد تجاری و شیمیایی در زندگی ما نفوذ زیادی کرده است ، این در حالی است که همه ما می توانیم با جایگزینی مواد طبیعی و قابل دسترس از اینگونه مواد شمیایی دوری نماییم.

در راهنمای منحصر به فرد زیز یکی از مواد قدرتمند و غیر سمی، سرکه سیب را به شما معرفی می نماییم.

درست همانند روغن نارگیل آلی ، سرکه سیب یک جایگزین طبیعی بزرگ که می توانید در هر سوپر مارکت آن را خریداری نمایید، که فواید بسیاری در سلامت خانه و خانواده خواهد داشت. 

سرکه سیب پاستوریزه و فیلتر نشده و خام که سرکه مادر نامیده می شود شامل خواص باکتری زدایی و ضد قارچ است. سرکه سیب طبیعی را می توانید برای بهبود زندگی خود در راه های مختلفی از قبیل خنثی نمودن بوی بد بدن و یا در خانه ، تجزیه غذا و پاک نمودن سینوس ها استفاده نمود.

گلو درد خفیف

سرکه سیب طبیعی دارای خواص شگفت انگیز باکتری زدایی و مبارزه با میکروب ها برخوردار است. هنگامی که احساس گلو درد کردید سعی کنید 1/4 فنجان سرکه سیب به همراه آب گرم مخلوط کنید، و هر یک ساعت یکبار محلول را غرغره نمایید.

 

 


 تسکین سوزش معده

بسیاری از مردم از سرکه سیب به جای آنتی اسید ها برای سوزش سر دل استفاده می کنند. رفلکس و سوزش سر معده معمولا به دلیل تولید بیش از حد اسید معده ایجاد می شود. سرکه سیب طبیعی می تواند به هضم اسید معده کمک کند، همچنین به هضم غذا در معده کمک خواهد کرد. از این رو یک قاشق غذا خوری با آب برای تسکین معده بنوشید. 

 

 


 گرفتگی بینی

سرکه سیب طبیعی رو می توان به طور موثر برای درمان مشکلات عفونی سینوس ها استفاده نمایید. سرکه سیب از نظر سلامتی شامل ویتامین های B ، E ، کلسیم ، پتاسیم و منیزیم است، که تمام این موارد می تواند به تسکین علائم آلرژی ، جوش و انسداد حفره های سینوسی کمک نمایید.

همچنین سرکه سیب شامل سطح بالایی از pH است که کمک می کند به مخاط نازک نفوذ کند و باکتری ها را از بین ببرد.

دفعه بعد که دچار گرفتکی بینی شدید یک قاشق غذا خوری را به همراه آب در کنار هم بنوشید .

 

 


 رهایی از شوره سر

پیشنهاد دکتر OZ استفاده از سرکه سیب طبیعی برای درمان شوره سر است. سطوح بالای اسیدیته در سرکه توازن pH روی پوست سر ایجاد خواهد کرد، و همچنین جلوگیری از رشد مخمر و باکتری روی پوست سر خواهد کرد.

1/4 فنجان سرکه و 1/4 فنجان آب را ترکیب کنید و توسط یک اسپری به سر خود بپاشید و آن را با حوله به مدت 15 دقیقه قبل از شستشو بپوشانید.

 

 


 تسکین در پا

در بیشتر موارد گرفتگی عضلات بدلیل سطح پتاسیم در بدن شما می باشد. مخلوط 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب با یک قاشق چای خوری عسل و یک لیوان آب گرم ، یک روش درمان خانگی است. سطح بالای پتاسیم در سرکه  باعث تسکین درد شما خواهد شد. 

 

 


 بر طرف کردن خارش پوست

سرکه سیب طبیعی یک ضد عفونی کننده قوی و موثر با خواص بزرگ ضد قارچ است که تاثیر شگفت انگیز در خارش پوست دارد.

شما می توانید از سرکه روی پوست بدن خود استفاده نمایید ، همچنین اگر حیوانات خانگی شما احساس خارش می کند می توانید با مقدار کمی سرکه بر روی پوست حیوان آن را ضد عفونی کنید. به این منظور چند قطره سرکه خام را به پنبه آغشته کنید و بروی پوست خود بکشید.

 

 


 از بین بردن زیگیل و خال دوره ای

زگیل در هر جای بدن می تواند به وچود بیاید. زیگیل توسط ویروس HPV که در اثر بریدگی های کوچک و صدمات روی پوست ایجاد می شود. برای حذف زیگیل، یک فنجان سرکه طبیعی را با آب ترکیب کنید و با پنبه به زیگیل و اطراف آن بمالید. شما همچنین می توانید زیگیل را در یک ظرف مخلوط رقیق سرکه سیب هر شب به مدت 20 دقیقه نگه دارید تا علائم بهبود را ببنید.

 

 


 رهایی از بوی بد پا

همانطور که قبلا اشاره شد سرکه سیب قدرت بسیار زیادی در مبارزه با باکتری ها بر روی پوس دارد ، به منظور از بین بردن بوی بد پا ها شما می توانید یک فنجان سرکه را بر روی حوله مرطوب بچه بریزید و در داخل ظرف به مدت یک روز در یخچال نگهداری کنید و سپس پای خود را با آن شستشو دهید. همچنین می توانید به طور مستقیم پا های خود را در ظرف شامل سرکه سیب گذاشته تا از شر بوی بد پا رها شوید.

 

 


 کاهش نفخ و گاز معده

توصیه بسیاری از متخصصان بهداشت و سلامت استفاده از سرکه سیب برای مشکلات گوارشی است. از این رو برای جلوگیری از نفخ و گاز معده، پیشنهاد می شود یک لیوان سرکه رقیق شده با آب را قبل از مصرف غذا بنوشید. این مصرف باعث می شود سرعت کار دستگاه گوارش شما افزایش پیدا کند و مواد غذایی سریعتر هضم شود.

 

 


از بین بردن بوی خانه

دفعه بعد قبل از خرید اسپری های خوش بو کننده هوا بخاطر داشته باشید که سرکه سیب تاثیر بسزایی در خنثی کردن بو بد خواهد داشت. شما می توانید یک فنجان سرکه سیب طبیعی را با آب رقیق کنید و با اسپری در منزل برای از بین بردن بوی تند و زننده استفاده کنید.

 

 


استفاده به عنوان یک پاک کننده غیر رسمی

سرکه سیب می تواند به عنوان یک پاکننده طبیعی خانگی مورد استفاده قرار گیرد، فقط کافی است مقدار مساوی سرکه و آب را مخلوط کنید و در شستشو مورد استفاده قرار دهید.

 

 


 جلوگیری از انسداد راه آب 

همه انسداد ها در مجرای خروجی آب در سینک دستشویی و ظرف شویی ها نیازی به مواد شمیایی ندارد. 

با ترکیب 1/2 فنجان جوش شیرین و سرکه سیب می توانید یک آتشفشان برای باز نمود لوله ها ایجاد کنید.

 

 


 جلوگیری از کپک زدگی

سرکه سیب طبیعی و فیلتر نشده را بر روی سطح کپک با استفاده از یک فرچه آغشته کنید و اجازه دهید خشک شود. بر خلاف مواد سفید کننده شیمیایی سرکه سیب کاملا غیر سمی است و 80 درصد در گرفتن قارچ و کپک تاثیر خواهد داشت.

اگر در حال تمیز کردن موارد خاصی همانند پرده حمام هستید می توانید به سادگی با استفاده از 1/2 لیوان آب گازدار (سودا) و یک فنجان سرکه از در ماشین لباس شویی استفاده نمایید.

 

 


 ضد چین و چروک لباس

یک روش ساده به غیر از استفاده از اتو برای از بین بردن چین و چروک در لباس های شما وجود دارد. به نسبت یک به سه سرکه سیب طبیعی و آب را ترکیب کنید و با استفاده از اسپری به طور مستقیم به چین و چروک اسپری کنید. سپس لباس خود را آویزان کنید تا خشک شود.

 

 


 پاک کردن لکه مبلمان

همانطور که تا به حال متوجه شده اید سرکه سیب طبیعی یک راه حل جادویی برای تمیز کردن در خانه است. این ماده حتی می توان لکه حاصل از آب و غذا از بروی مبلمان ، فرش و پارچه را پاک نمایید. شما می توانید با استفاده از ترکیب سرکه فیلتر نشده و چند قاشق غذا خوری نمک مایعی جادویی تهیه کنید و برای پاک کردن لکه های مبلمان و فرش استفاده نمایید. و اجازه دهید سطح مورد نظر دور از دسترس خشک شود.

 

 

 

برگرفته از : http://www.littlethings.com

website design company

3 کامنت ها
  • مریمی

    مریمی 1397-07-12

    خیلی خوب و عالی بود اما چرا دیگه وبلاگ به روز نمیشه؟
  • حسین

    حسین 1396-07-30

    باحال بود
  • كيانا

    كيانا 1395-03-24

    مطلب مفيدي بود... ممنون
نظر بدهید
نظر بدهید
لطفا وارد شوید تا بتوانید نظر دهید

تنظیمات

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید.

ورود